Gå til innhold

Hva er tryggest? Facebook eller Nettby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

13-åringen er på Nettby, men jeg liker ikke helt Nettby. Synes kanskje Facebook er tryggere. På Facebook velger man sine venner, hvem som skal få se det du legger ut etc, men på Nettby kan hvem som helst gå inn på profilen. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg.

på facebook er de fleste registrert med "ordentlige" navn. Sier ikke man trenger å være den man utgir seg for, men på nettby er det bare nick.

Jeg har hvertfall udelt samme erfaring som deg=)

Skrevet

Synes du jeg skal be henne opprette profil på Facebook isteden? Vet at mange i klassen hennes er på Nettby. Vil jo ikke virke aom den "teite, strengeste" mammaen heller...

Skrevet

Sjekk hvertfall profilen hennes på nettby.

At hun ikke skriver noe personalia, at hun bare skriver med de hun kjenner og om hun skriver med andre så pass på at hun ikke gir ut noe info om seg selv som navn, etternavn, tlfnr osv.

De aller fleste har jo blitt hektet på FB etterhvert så tipper mange av vennene hennes er der allerede.

Skrevet

Eller skal jeg rett og slett ikke blande meg?

Skrevet

Jeg ville sørget for at hun ikke hadde bilder/personalia på nettbyprofilen, helst slettet den. Og bedt hun, om hun ville, opprette Facebook-profil der hun IKKE bruker hele navnet, men kanskje bare fornavn + et andre fornavn, f.eks.

Man trenger ikke legge ut fullt navn selv der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...