Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jeg er 34+6 i dag og de siste dagene har jeg fått gjennomgå skikkelig med spark og bevegelser. Før var jenta mer rolig og hadde på en måte rutine med å sove og så sparke litt. Trodde det kom til å bli trangere nedi der så hun ikke fikk sparket så mye men nå er det verre enn noengang. Jeg får vondt av alle sparkene pluss at det blir ikke akkurat bedre av å få skikkelig nedpress når man har bekkenløsning. Noen andre som har det sånn også?
Mini LK Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg opplevde veldig mye liv en natt og ble bekymret, på kontroll viste d seg at baby hadde snudd seg i seteleie. Så hvis du lurer bør du sjekke d opp. Kan jo være masse bevegelse i forbindelse med annen posisjonering også? Jeg følte virkelig d var ille, som krig eller kamp for livet så livlig var det.
Marias26 Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Det er fint å høre at andre også opplever MYE liv! Min lille gutt har vært svært aktiv gjennom hele svangerskapet. Det har til tider vært så mye liv at jeg har lurt på om han sover i det hele tatt. Han kan godt sparke seg gjennom morgenen, sove litt på formiddagen, for så å våkne til liv igjen på ettermiddagen. Og da kan han holde det gående helt til neste formiddag! I hvert fall våkner jeg mange ganger om natta fordi han spenner så fælt. Om han sover noe innimellom, vet jeg jo ikke... Jeg har nå sagt til jordmor at det er MYE liv og røre i magen, uten at hun så ut til å ville bekymre seg for det. Tenker det blir mye liv og røre når ungen kommer ut også?! Bye bye, søvn...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2009 Akkurat ja..Jeg syns det virker som hun mistrives eller er skikkelig stressa. Til og med samboeren kjente det utenpå magen. Og nå om dagen er jeg ikke mye stressa selv så kan ikke være meg hu får det fra. Men kjente du spark nedover da eller? Jeg vet liksom ikke hvor jeg kjenner sparkene lengre for hun er så vill.
Mini LK Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Jeg følte og han var stressa eller noe og jeg var heller ikke stressa først selv. Det er kun denne enne natta det har vert så ille og man skal jo reagere ved annerledes liv, både mer og mindre. Jeg har ikke kjent så mye spark, mer bevegelser så jeg kunne ikke si hvor jeg kjente spark og det var heller ikke mulig da d var liv overalt. Men hodet presset veldig på oppover i ribbebena, men jeg var jo tross alt 38 uker da. Vending gikk fint og han ligger klar i hodeleie, om på overtid.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2009 okei skjønner.. Er litt usikker på om jeg skal få sjekka det opp. Det jeg har lagt merke til er at før så kjente jeg spark i siden av magen men nå kjenner jeg ikke de lengre og jeg hadde ikke så mye press under ribbeina. Nå så kjenner jeg bevegelser under ribbeina hele tiden. Hun lå med rumpa der før så antageligvis derfor jeg ikke kjente så mye som rørte på seg der da. Syns bare hele greia er rart når hun ikke var vært sånn før. Litt slitsomt å aldri få litt ro nedi der, og våkne opp natta av at hele magen er øm pga hun er så vill...
to_tette? Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 skal man ikke si fra hvis det er store forandringer i aktivitetsnivået? ikke bare hvis det plutselig blir mindre liv? si fra hvis det ikke er "normalt for din baby"
Coraline Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Akkurat det jeg tenkte å si. Ta kontakt med legen din du.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2009 Hmmm... Vanskelig å bestemme seg for hva man skal gjøre gitt.
to_tette? Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 ta kontakt med lege eller jordmor, heller en gang for mye enn en gang for lite! du må ikke tenke på hva legen mener om at du tar kontakt, jeg har en sånn lege som synes alle gravide er hysteriske, og det er vanskelig å bli tatt seriøst der i gården... men det er faktisk barna våre det er snakk om! så du skal ikke tenke på om du er masete eller noe sånt... har du en "ekkel" lege, så håper jeg du har en jordmor å ringe til, jeg var ihvertfall veldig glad jeg hadde jordmor første gang, hun skjønnte bekymringene mine mye bedre og hadde tid til å snakke i motsetning til fastlegen. og det går faktisk an å ringe til føden også, hvis du ikke har lege eller jordmor det går an å snakke til
Chikita på overtid Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har en veldig aktiv baby i magen selv, så om jeg hadde merket lite liv en dag/natt hadde jeg ringt med en gang. Jeg vil støtte to_tette? i dette og be deg ringe/kontakte noen å høre. Heller en gang for mye... de gangene jeg har ringt har de endten bedt meg komme eller fortalt meg at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Da sover du selv også mye bedre etter å ha snakket med fagfolk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå