Gå til innhold

Noen som har kjennskap til Recaro bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor har lyst å kjøpe bilstol til gutten vår slik at han kan være med i deres bil. Han er nå 16 mnd, forstår det slik at Recaro bilstolen er fra 9mnd og opptil 12 år, kan min sønn bruke bare bilens belte i denne stolen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er opp til 12 år regner jeg med at det er Recaro Start det er snakk om. Og det brukes med bilens belter ja.

Men jeg ville ikke begynnt med det når barnet er 16 mnd. Vi skla ha Recaro start vi også, men har et annet sete imellom.

Skrevet

Vi har Recaro Polaric til snuppa vår. Det er nr2 setet som går til 18kg...

Er kjempefornøyd!=) Men det er KUN bakovervendt, og festes med isofix...

Skrevet

Ja, det kan han, setene er fra 9 kg. Regner med at det da er snakk om Recaro Start sete?

Vi har både Start og Young sport setene ti Recaro. Er superfornøyd med dem. Gutta her er nå passert 4 og 5 år gamle.

Selv syntes jeg kanskje 16 mnd er litt lite i disse setene, hva med Britax two way elite. Dette setet veier betraktelig mye mindre, Recaro setene er shitt-tunge.

En liten tankevekker, en ting er hva bilseteprodusenten klarer å lagen, men kan du klare å forstå at en barn på 9 mnd skal kunne sitte like trygt og godt i samme setet som en 12 åring? Dette har jeg aldri klart.

Britax setet som jeg nevnte går til 25 kg, både forover og bakovervendt.

Tassen min på snart 4,5 år sitter bakovervendt i dette setet. Han er 110 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...