Gå til innhold

Trenger litt hjelp her.. :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har nettopp fått bekreftet at jeg har PUPP (en hudlidelse/hudsykdom ting som kan komme i slutten av svangerskapet). Vanligvis dukker dette opp etter uke 35, men jeg har fått det i uke 31 (er 32 nå). Kort fortalt så har jeg utslett over hele meg, som klør konstant 24 timer i døgnet. Ingen kremer eller noe lindrer, men jeg har fått noe som slår meg ut nattestid, slik at jeg får sove gjennom store deler av natta.

Nå har legen sagt at det er stor sjanse for at jeg blir satt i gang før tida, viss alt ser modent ut.

Er det noen som har erfaring med det å bli satt i gang for tidlig? blir fødselen noe (mye) verre enn viss alt komt i gang naturlig?

Noen som har (hatt) PUPP og kjenner til noen kremer eller noe som lindrer, om bare litt?

Setter veldig stor pris på svar! Og krysser fingrene for at INGEN andre her inne får dette dritet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg var hos JM i dag og ble henvist rett til lege pga kløe. Jeg har ingen synlige utslett. Tok blodprøver og legen mente at hvis de viste noe så ville de vurdere å forløse meg tidlig.

Jeg er i uke 36 nå.

Skrevet

Du har nok fått svangerskapskløe. De mistenkte det hos meg også før utslettet kom.

Mest sannsynlig har du fått den snille varianten, som rett og slett bare klør. Er det den farlige delen så blir galleblæren din trykket på og det er en ørliten fare for fosterdød (Men slapp av, veldig få får den stygge varianten)

Dette jeg har er ikke farlig i det hele tatt, men klør med et veldig irritert utslett, døgnet rundt fram til 1-2 uker etter lillegutt er ute.

Krysser fingrene for at prøvene dine er fine! kløen din kan da gi seg før du føder!

Skrevet

Jeg håper det, for det her er plagsomt. Særlig hvis det skal fortsette i 5 uker til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...