Gå til innhold

Rier i startfasen... hvor lang tid tar det nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til i går sov jeg nesten ikke pga sterke kynnere og veldig hyppige toalettbesøk...

Kynnerene tok seg bare opp gjennom natten, og utover dagen. i 19-tiden kom de regelmessig, og jeg hadde skikkelig vondt i ryggen hver gang de kom.

Ringte føden da jeg er førstegangsfødende, forklarte dehvordan jeg hadde det, og de ba meg komme inn.

Fikk en sjekk på åpning, hjertefrekvens, blodtrykk og fosterstilling.

Hadde bare 1 cm åpning (hehe), og ble selvfølgelig sendt hjem (bor kort vei unna sykehuset). Jordmor sa det var rier jeg hadde, men at de var helt i startfasen. Hun svarte meg aldri på hvor lang tid det kan ta før det skjer noe mer.

I dag er riene akkurat som de var i går kveld, hverken bedre eller værre... Noen som vet hvor lang tid det kan ta før det skjer noe mer? Bare greit å vite om jeg kan risikere og gå til temin (2 uker) med disse smertene, eller om det er lite sannsynlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok dessverre umulig å si hvor lang tid det vil ta... Kan ta timer, dager, uker. Men sannsynligvis ikke mer enn en uke sa de til meg.

Jeg er nemlig litt i samme båt selv, har hatt rier siden natt til søndag. Den natta var de ganske regelmessige med ca 6 min mellom, men ikks så sterke (tok bare i magen, ikke ryggen). Om morgenen ga det seg litt, de kom plutselig mye skjeldnere og helt uregelmessig. Vi dro inn til en kontroll, og jeg hadde en cm åpning men var ikke helt utflatet.

Så hadde jeg uregelmessige ganske svake rier til i går kveld, da tok det seg plutselig opp, de ble sterkere (tar i både mage og rygg nå) og kom med 7-8 min mellomrom. Jeg ble kjempeglad og tenkte at nå kan vi sikkert dra til sykehuset i løpet av natta, men den gang ei... Riene fortsatte med 6-9 min mellomrom hele natta, men de ble aldri tettere eller sterkere. Og nå er de mer uregelmessige igjen.

Jeg holder på å gå på veggen, mest fordi jeg ikke har sovet noe særlig på 3 netter og er sliten og lei av at det ikke blir noen fødsel!

Jaja, får håpe du er heldigere! Ikke meningen å ta motet fra deg, måtte bare få det ut :-)

Skrevet

Det er jo ikke noe godt å ligge her med rier som ikke er sterke nok... og ikke vite om det skjer noe i livmoren. Jeg har heldigvis time til jordmor (vanlg kontroll) i morgen, så da håper jeg at hun kan sjekke hvordan ting står til.

Når har du termin da?

Skrevet

Ja, nettopp, det er så kjipt å ikke vite om smertene har effekt eller ikke!

Jeg hadde termin den 12. så jeg er jo litt lengre på vei og sikkert også mer ulålmodig enn deg :-)

Håper du får gode nyheter hos jordmor i morgen da, du må fortelle meg hva hun sier!

Skrevet

Så du er på overtid du da... er uansett ikke lenge igjen for din del!

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...