Gå til innhold

Er her igjen men har sikkelig angst.........hjelp :)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har mistet 3 ganger etter hverandre og er gravid igjen. Siste abort var i uke 9 så jeg sliter virkeligt med angst. Kan noen hjelpe hva jeg skal gjøre i hodet mitt for at jeg ikke går rundt og gruer meg hele tiden?

Har såååå lyst å bære ut denne barna. Har et 3 åring fra før heldigvis .

Jeg elsker å være mamma jeg :)!

Takk for tipse jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næmmen...Hei :) Velkommen inn....

Skal vi seeee...Hvordan skubbe litt av min optimisme over på deg,tro? Jeg har nemlig også mistet tre ganger på rad nå...2SA og 1 BO.... Alt på ett år. Og nå er jeg gravid igjen.

Jeg tror kanskje at jeg ikke orker å ha panikk...Kanskje derfor jeg er optimistisk? At magen min har blitt et prosjekt istedenfor et selvfølgelig svangerskap?

Jeg har en jente på 2 1/2 år fra før, så vi er heldige vi to...Bortsett fra at vi vet hvilke undere magene våre kan lage og da er det så utrolig kjipt at vi ikke får dem til å sitte...

Får du hjelp denne gangen? Jeg går på crinone og blodfortynnende... Håper det hjelper.

Forøvrig så er vi flere i samme sko som deg. Inne på Mistet-gravid på ny-forumet og på Habituell abort-forumet.... Der skravler vi og dytter hverandre framover. Det må jo være vår tur nå? Kan ikke skjønne noe annet. Nemlig :)

Regelrette tips har jeg dessverre ikke. Ikke annet enn å snakke med andre i samme båt.... Det hjelper meg veldig. Spesielt siden det er skikkelig koselige jenter ;) Kom inn da vel :)

Når er terminen din nå? Min er 23. oktober ca... Gratulerer,timea. Dette skal gå bra :)

*Klappe på*

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!!

Ble selv gravid første gang etter 6pp forsøk- mistet i uke 11 (SA). Prøvde så i 18 pp uten resultater og ble så satt på pergotime og det ble klaff på første forsøk. Ble konsantert exu først i uke 8 og jeg ble hasteoperert, pga fare for indre blødninger, som resulterte i en eggleder mindre. Det er nå 6 uker siden og jeg har per nå noen tegn på en evt graviditet. Har alltid testet positivt sent så det er bare å vente.

Det er tøft å miste gang på gang siden man har et så sterkt ønske om å få det til, og det hjelper ikke på at venninne etter venninne lykkes gang på gang på så og si første forsøk. Selv om jeg unner de den lykke må jeg ærlig innrømme at jeg er skikkelig misunnelig.

Uansett skulle jeg være gravid igjen er klar over at sannsynligheten for en abort er mye større enn tidligere. Det er tøft å gå med angst inni seg om man snart kommer til å miste igjen. Men som en annen venninne sa ( hun er den eneste i gjengen som ikke får det til)- " du blir ihvertfall gravid". Det er forsåvidt sant og jeg skjønner at jeg ikke er den eneste som mister gang etter gang, og det er jo slik at man mister fordi det er noe galt med spiren- dvs. der jo ikke no liv laga!

Mitt beste råd til meg selv og andre som er redd for å miste igjen er at vi må prøve å tenke positivt og pleie seg selv så godt man kan. Dvs. stresse ned, nyte livet, gjøre ting som man tenker på men aldri får tid til, pleie kjærligheten, omgi seg med "ikke- gravide" venner, kjøpe ukentlig tulipaner ( er så fine nå:-), kjøp en ny cd, unn deg litt ekstra luskus mm..

Lykke til.-)

Skrevet

Hei og tusen takk for svaret fra dere jenter. Det gjør så godt at noen svarer ......det føles liksom at noen skjøøner deg der ute.Uglemamman jeg kommer på Mistet og Gravid igjen side takk for tipset :)! Jeg har kjøpt meg tulipaner og prøver å tenke positivt :)!

Lykketil til dere også-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...