Gå til innhold

når barna deres har feber, drar dere dem med ut da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en venninne av meg tar med seg 1 åringen ut i snøen, på butikken +++ selv om han har feber den dagen. han har jo ikke feber sier hun... for han har fått febernedsettende..... men får jo feber igjen noen timer etterpå. og da er hun like "sjokkert" hver gang. for han hadde jo ikke feber for tre timer siden....

eg tar dem aldri med ut når dem har feber den dagen. selv om jeg gir parcet. er jeg veldig overhysterisk? kan hende jeg må ta dem ut om jeg skal til legen da.....

og ja, hun har mann så er ikke noe problem for dem å gå en på butikken liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg tar dem ikke med ut. Lar dem være inne og sove og hvile og gjøre hva de vil. Dette fordi jeg tenker på hvordan jeg selv føler meg når jeg har feber og/eller er dårlig - er ikke mye lysten til å gjøre andre ting enn å ta det rolig da.

Skrevet

Vi pleier å være inne, men det hender vi er ute og lufter oss litt. Minstejenta på 2 kjeder seg så kollossalt med å være inne hele dagen, selv om hun er syk.

Men jeg tror ærlig talt ikke ungen tar skade av å være en liten tur med på butikken om allmenntilstanden er bra. Men å dra med seg slappe og dårlige unger rundforbi, det er en annen sak....

Skrevet

Kommer helt an på allmentilstand og hva vi skal. Jeg ser ingen grunn til at unger med litt feber skal holdes innendørs døgnet rundt, frisk luft er ganske ufarlig også med økt kroppstemperatur.

Skrevet

Hender man må, feks handle, til legen med ungen osv, men kjører bil så da går det greit, bare å varme opp bilen før man drar og kle på ungen passelig.

Ja, du er hysterisk, ikke farlig å ha dem med på sm nødvendige ærend.

Skrevet

men det er vel ikke nødvenig å ta ungene med for å handle mat når man er to voksne?er jo mang minus grader ute.. trenger dem ut å ake ?

eg kjører å henter eldste i bhg når mini er syk, men eg prøver å få noen til å hjelpe meg med pass eller noe om det går. er jo ikke bra å vær ute i minus 5 grader når man er syk vel?

eg hadde ikke gått ut selv liksom

Skrevet

Mine ungar er ikkje ute og leikar med feber på denna tida av året. Er det på sommaren så får dei lov til å ut men da med ein lett genser og lett bukse og ingen leik i vann.

Eg tar dei med på butikken uansett årstid da, hvis eg må ut på butikken evt til legen.

Skrevet

Kommer helt an på formen! Noen ganger kan ju ungene ha endel feber og være i kjempefin form likevel. Andre ganger er de slappe og elendige selv om de har mindre feber.

Jeg ser an formen og været. Så hender det nok at vi har dratt på butikken om vi måtte. I fjor vinter tok vi faktisk guttongen med på barneskirenn en ettermidag selv om han hadde vært hjemme fra bhg om formidagn. Han var da betydelig kvikkere enn om morgenen altså. Også var det siste renne og avslutning me dpremieutdelig. Leit om han skulle gå glipp av det!

Skrevet

Ja, jeg syns du er hysterisk.

Om allmentilstanden er grei, så har jeg ikke noe problem med å ta dem med på butikken. Det er ikke fårlig å være ute i frisk luft en liten tur selv om en har feber.

Men, om allmentilstanden er dårlig så er saken en annen.

Skrevet

Sønnen min er som regel veldig slapp og dårlig hvis han har feber og selv om han da kvikner litt til akkurat når paraceten virker så drar jeg ham ikke ut unødvendig. Bruker den energien han får til å få i seg mat og drikke og leke inne. Men må man til lege så er det jo bare å kle på dem godt osv. Man er jo ikke frisk fordi om man ikke har feber når man har gitt dem paracet. Mannen min sier alltid "se! nå er han bedre!" 1 time etter paracet, men etter 3-4 timer er han jo gjerne dårlig igjen ,-) Barn trenger jo ro og tid til å komme seg så det skulle vært skikkelig nødvendig og tomt kjøleskap hvis jeg skulle tatt ham med på butikken. Men nå har sønnen min kun vært skikkelig syk (hals, øre betennelse) når han har hatt feber, har sluppet unna lettere influensaer, omgangssyke o.lign så langt heldigvis.

Skrevet

du e overhysterisk!!

klart ungene kan være ute selv om de har feber å er snåttete! ingen problem over hodet!!

visst ungen ikke vil ut, eller er slakk å elendig, da er det en annen sak.. men ta dem med ut og ake litt, eller ta dem med på butikken, det gjør ingenting!!

legene sier jo ikke at barna må være inne selv om de har feber... visst barna bare skal være inne hele dagen, og ha feber, men almenntilstannen er god, kommer de jo til å gørrkjede seg da! dessuten er det nesten sånn at barn blir syke av å være inne........... på en måte:)

Skrevet

Må jeg på butikken og er alene hjemme med sykt barn, så kler jeg på han og drar. Men hvis du spør om jeg drar han ut unødvendig når han er syk, så er svaret nei.

Skrevet

Må eg ut så går eg ut, men om eg ikkje må er vi inne. Trenger eg bleie så er eg jo ivertfall nødt, og sambuaren min kan være vekke i alt fra 1-3 veke på jobb då kan eg ikkje vente til han kjem heim heller. Å har ikkje noken som kan sjå etter ungane eller gå på butikken for meg. Så eg har ikkje så mangen valg. MEN så har dei aldri vert så dårlige at dei ikkje kunne ha vert med ut en rask tur heller, det kjem nok en dag det og.

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden tilsier at barnet orker en tur ut så lar jeg dem gå ut så lenge dem orker. Med eller uten feber.

Jeg tror frisk luft er godt for feberen.

Merker god på meg selv at jeg blir fortere frisk om jeg er litt ute med feber enn om jeg graver med ned i senga under dyna.

Skrevet

Må man så må man.

Men eg tenker som så at når ein har feber, jobbar kroppen allerede voldsomt for å regulere temperaturen, og bør ikkje "forstyrrast" med store temperatursvingingar. Det er ikkje snakk om å herje ute i snøen når dei har feber her i huset for å seie det sånn. Mine er alltid så slappe når dei har feber at det ikkje er aktuelt å leike ute uansett. Gir eg dei paracet og feberen går ned/formen blir bedre tar eg dei likevel ikkje ut, feberen er jo berre undertrykt, ikkje vekke.

Viss eg må ta ein liten unge ut når h*n har feber, pakkar eg h*n godt inn og har h*n i vogn.

Skrevet

Nei, da holdes han inne..

Skrevet

jeg kan være enig i at om almentilstanden er bra osv... så kan dem gå ut osv. men om almentilstanden er bra så trenger dem jo ikke paracet? og når den paracetten gjør at dem får bra allmentilstand fordi den tar feberen vekk, er dem da friske? merkelig at dem får feber igjen etter 3-4 timer liksom... da er dem så slapp at dem å ha ny paracet....

Skrevet

Ikke i det hele tatt. 1 dag feberfri først.

Skrevet

Ja, det kan jeg godt gjøre, men ikke for å leke. Frisk luft er bare bra så lenge de sitter og hviler i en vogn eller bil og ikke fryser, men tar dem ikke med ut for å ta dem med ut, er mer vist det føles ganske nødvendig. Som en tur til legen, apotek ol.

Skrevet

Jeg har lagt mine unger ut i vogn for å sove selv m feber =)) Og det hender jeg må hente bror i bhg og må jo da ta med febersyk unge =)

Ikke alltid gubben kan hente i bhg da el handle for han jobber ofte kveldsvakter...

Skrevet

Med mindre vi MÅ ha noe i butikken den dagen, så tar jeg henne ikke med ut nei. MÅ vi i butikken legger jeg henne i vogna å triller ned de 100 m det er.

Skrevet

Vi går ikke ut å leker, men leverer og henter største i bhg, går på butikken etc. Om barnet sitter i pose i vogn er det vel bare fint med litt avveksling og luft. I dag dro jeg og minstemann til oldemor som bort 1,5 km unna og var der i 4-5 timer. Selv om han har 39.5 i feber. Om han sitter på fanget her eller der spiller jo ingen rolle, og litt ekstra kos blir det når syklinger er hos oldemor og blir dullet med.

Skrevet

Ja, han sover jo ute året rundt uansett. Er jo ikke noe forskjell å gå tur eller i butikken da.

Skrevet

Kommer helt ann på allmenn tilstand.... Feber, slapp og dårlig form syns jeg ikke dem har noe ute å gjøre. Men når formen starter å bli bedre kan jeg godt kjøre en tur på butikken slik at vi begge får luftet oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...