Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Lille gutt på 6 uker er nå syk og sover lite..han er forkjølet og snørrer veldig men ingen feber. Jeg selv har hatt/har halsbet, bihulebet, og det meste så det er slitsomt!! Men lurer litt på, får han ikke til å sove i sengen sin, jeg må amme han i søvn hver kveld og på dagtid. Og så fort jeg legger han over i sengen sin våkner han og vil opp igjen. Og hvis han første sovner så er det snakk om noen minutter bare. Begynner å bli passe sliten, og jeg blir jo heller aldri helt frisk når jeg ikke får hentet meg mer inn en jeg gjør. Han sliter veldig med magen sin også, får ikke alltid ting og tang ut, har prøvd minifom men hjelper ikke. Men han gråter ikke hele tiden, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. han vil bare ligge inntil meg og at jeg går rundt og vugger han.. Så nå har jeg gått til innkjøp av bæresjal så vi får se.. Og i tillegg har jeg også prøvd og gi han smokk men det vil han ikke ha. Er litt redd han aldri vil ha verken det heller flaske?? kanskje jeg burde prøve flaske på han snart så jeg ser om han vil ha.. Er det da best å kjøpe ei pumpe så han får mm eller kan jeg ta en sånn mme og teste?? Mange spørsmål her gitt, men er så sliten og rådvill akkurat nå.
Katsi Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Stakkars dere, er dere syke enda?? Har du prøvd å amme mens du ligger og så lirke deg bort når han har sovnet? Du får jo ikke lagt ham i egen seng da, men hjelper jo å få sovet selv. Ellers har ikke jeg så mange tips til soving dessverre. Bæresjal bruker vi ofte også, hun sovner som regel med en gang hun kommer oppi. Da får en jo gjort andre ting også, eller en kan legge seg i lenestolen og ta seg en blund;) Når det gjelder flaske skader det jo ikke å prøve. Da kan jo pappaen ta et måltid eller to så du får sovet litt. Pumpe er veldig kjekt å ha ellers kan du prøve å håndmelke. Det er kanskje større sjanse for at han vil ha mm enn mme, men det er jo bare å prøve. God bedring til dere begge og lykke til;) Klemm;)
MintCondition Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg hadde droppet å legge ham fra meg, legg deg i sengen og amm ham, og sovne etterpå du også. Jo mer dere sover jo fortere blir dere friske begge to Bæresjal er også flott, om du føler du vil få gjort annet enn å sove! Husk at små babyer også syns det er bedre å ha hode-enden av sengen litt hevet når de er tette og forkjøla! Du kan jo godt se om han vil ha flaske, men kanskje vente til dere er friske igjen begge to? Jeg prøvde flaske på mpoden her i helga, og mme. Syns pulver er like greit jeg, ammer såpass tett om dagene at jeg ikke føler det er så mye å pumpe ut!
LilleBjella Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Hvis ammingen går greit, så prøv gjerne å gi litt på flaske. Og hvis han tar den, prøv jevnlig. Hvis du prøver en gang, og venter flere uker til neste gang, kan det godt være han ikke skjønner vitsen lenger. Du kan jo prøve å håndmelke litt som du kan gi på flaske. Så slipper du å investere i en pumpe hvis du uansett aldri kommer til å bruke den. Jeg har gitt MME av og til, når jeg ikke har hatt tid eller giddet å pumpe meg. Så det går fint, er bare opp til deg det. Min lille gutt ville heller ikke sove alene de første ukene. Når han rundet seks, syv uker, gikk det bedre og bedre. Syns bare du skal la han ligge hos deg så lenge han vil det. Få han til å forbinde sovingen med noe trygt og godt. Men det kan være greit å gradvis få han til å sove lenger og lenger fra deg. Først ved siden av deg, så kanskje i sengen sin helt inntil din seng, osv. Ups...nå våknet gullet mitt gitt:)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 Takk jenter.. får bare se hvordan det går. Han sover nå )) Problemet også er jo at jeg får ikke rapet med han etter måltid på natten for han sovner jo mens jeg ammer, og er så redd han får vondt i magen av det..
Gemini77 Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Med mindre han ikke sovner igjen etter amming pga ubehag eller gulper mye så trenger du ikke å rape han. Ingen av mine barn har trengt å bli rapet om natten og det går så fint.. Barna sier ifra selv om de trenger det.. :-) Når det gjelder flaske så ville jeg ha prøvd med mm først slik at det ikke ble så uvant. Da vet du ialleflal om det er flasken han eventuelt nekter og ikke smaken av melken. Hvis det går greit med mm i flaske så kan du jo prøve mme etterhvert. Hvis han tar flaske så kan du prøve litt malt i melken. Da er det lettere å bæsje hvis han sliter med det. Her har snuppa også hatt ubehag pga hard mage og malt hjelper her.. Smokk gikk heller ikke her før hun var 4 mnd. Da tok hun den og ble en helt annen jente. Plutselig kunne hun ligge og kose seg for seg selv og sovne uten at jeg gjorde noe.. Utrolig deilig. Behovet var der men hun greide bare ikke i starten.. Prøvde mange forskjellige smokker, og plutselig da hun var rundt 4 mnd så satt den.. :-) Ikke gi opp hvis det virker som han kanskje trenger å tilfredsstille sugebehovet sitt.. Masse lykke til og kos deg også midt oppi slitet. Vet akkurat hvordan det er, men man glemmer så fort når det endelig blir bedre tider.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå