Gå til innhold

Bekkenløsning + halsbrann


Monika75

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 31, og går 50% sykemeldt pga bekkenløsning.

Føler på at bekkenløsningen blir verre for hver dag som går - er det normalt mtp at det er 10 uker igjen til termin? Bør jeg ta det mer med ro?

Sliter veldig med halsbrann, har gjort det de siste 4 ukene - men, nå har det virkelig blitt ille og plagsomt.

 

Takker for alle gode råd:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Monica75 :)

Ja!! ta det med ro! Jeg er nå kommet i min 35. uke, og er også plaget med bekkenløsning.. Jeg har vært fullt sykemeldt siden november pga dette.. :( Jeg har også merket forverring spesielt nå på slutten, og har fått beskjed av fysioterapaut og jordmor om å ta det helt med ro nå. Viktig å kjenne på kroppen når den sier i fra! Unngå bevegelser som provoserer frem smerte og ubehag (eks støvsuging!) Står mye tips på nett, søk på bekkenløsning... En ting er nå å ha krefter i hverdagen nå, men vi må tenke fremover mot fødselen vi skal gjennom, og ikke minst tida etterpå..

Går du også til fysioterapaut/annet? Jeg har prøvd litt trening underveis, men det har ikke fungert.. Er veldig fornøyd med den ukentlige massasjen, løser opp musklene noe. Godt å vite jeg kan fortsette etter fødselen, får god oppfølging på opptrening;)

 

Halsbrann, ja.. Kjent fenomen... Gaviskon hadde jeg aldri klart meg uten..!!! Denne kjøpes på apoteket, på flaske eller tabeletter..

Til nødløsning fungerer også 2-4 love hearts.. ;)

 

Håper tipsene mine kan være til noe hjelp! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går straks inn i min 32 uke, og ble sykemeldt for ei uke siden frem til permisjon. Er ikke plaget av bekkenløsning akkurat,men sliter med korsryggen og at det kan være vondt noenganger. Halsbrann derimot er jeg VELDIG plaget med. Er så utrolig slitsomt hvis jeg da ikke har Gavisconen med meg. Det gjør vondt også...Men ellers har jeg vært veldig heldig i mitt svangerskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har 4 uker igjen til termin å nå har jeg helt syyyyyyyyykt me halsbrann!

eneste som hjelper for meg er lovehearts (sånne sukekrtøy)

tru det eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også halsbrann av juice. Og brus, sitrusfrukter, sterk mat osv. Men hvis jeg spiser rå gulrot så lindrer det. Har vært plaget av halsbrann men klarer å holde det unna med gulrot faktisk. Dessuten er det veldig sunt da. Har også hørt at gulrot har positiv effekt på hudpigmentene til babyen, men det er jo kanskje bare overtro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ang bekkenet anbefaler jeg fotsone. Det har jeg hatt veldig god effekt av. Ellers så må en bare ta det rolig.

 

Halsbrann: Samarin, pulver som løses opp i vann. Får kjøpt det både på apotek og butikk. Det beste synes jeg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...