Gå til innhold

Har jeg grunn til å være bekymeret ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos jordmor i dag hadde jeg protein på +2 og blodtrykket har ligget på 125/80. Nå var det 125/ 90... Har hevelse på 1.

Jordmor mente jeg skulle til kontroll igjen oom 3 dager. Så Skulle jeg passe på at jeg ikke fikk hodepine, synsforstyrrelser , hevelse eller andre ubehag frem til det. Da måtte jeg kontakte føden sa hu.

Kjenner jeg blir veldig bekymmeret. Er jo førstegangs og har ikke noe erfaring fra før.

Flere med samme erfaring ?

Er foresten 38 uker i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du ikke har andre symptomer så syns jeg ikke du skulle bekymre deg så mye.

men være obs på om du får hodepine og mye mer hevelse. bt ha jo ikke steget så mye. men skjønner JM som ønsker å kontrolere d etter bare noen dager.

du er jo heldigvis kommet så langt at d ikke er noe fare, skulle d fortsette å stige bi du kanskje lagt inn til observasjon.

Skrevet

Flere med erfaring ?

Skrevet

Jeg hadde omtrent dem samme "værdene" som deg forrige uke,er nå 38+6.

Fikk beskjed om og ta det helt med ro,var til kontroll allerede dagen etterpå å da var det kun BT som var lit høyt(mellom 131/91-140/85)tok mange:),hevelsen hadde gått ned å urinen var ren.

Sen var ja på kontroll igen 2 dager seinare(fredag) også var ja på kontroll på sykehuset med ctg å UL igår å allt ser fint ut nå.

lit høyre BT(idag 138/89)æn tidligere,men ikke farligt høyt.

Skall fortsette å ta det med ro å vile mye å ta kontakt dersom ja får hodepine/blir uvel/føler mindre liv....

Håper det går bra med deg! hold deg i ro å ta kontakt med Jordmor/sykehus dersom du får flere symptom eller er bekymret,det er ihvertfall den beskjeden jeg har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...