£adybird Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hvis jeg har termin i slutten av mars. Og han skal være hjemme fra da. DA kommer jo permisjonen i påsken. Noen som vet om han mister de dagene som faller på helligdager? Eller om han kan forlenge permisjonen med det ant helligdager det er i påsken...?
annemor80 Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Det kommer helt an på arbeidsgiver, tror jeg. Mannen min kunne selv velge når han ville ta ut de 14 dagene, trengte ikke ta det rett etter fødsel, men kunne evt vente noen uker om han ville. Men tror det her er veldig opp til arbeidsgiver!
mayaya Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Det er opp til arbgiver ja.. Noen praktiserer to uker fra fødsel, mens andre er mer fleksible. Iom at de fleste jobber 5dagers uke, vil det da si at han (dersom de er fleksible) kan ta ut 10 dager fordelt.
___ Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Etter loven har man krav på 2 uker fri uten lønn i forbindelse med fødselen. Det har ikke noe å si om det er helligdager innimellom, men noen arbeidsgivere er greie og gir 10 arbeidsdager og noen har med lønn. Sjekk tariffavtale og eventuelt regelverk på arbeidsplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå