Gå til innhold

I dag skinner sola.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat som den gjorde for 13 år siden.Sol,vind og 17minus var det den dagen jentene kom ramlende ut.Ingen forvarsel,di bare fant ut at det var på tide.litt for tidlig.Kl 08.02 og 08.12

Jeg var heldigvis innlagt fra før...Har alltid trodd det tok en time.men jm jeg hadde med lillebror skjekka det ut og kunne fortelle at det tok 20 min fra jeg ringte på klokka til di var født og ble tatt fra meg med en gang.Inn i kuvøser og alle mann ordna og sendt med to helikoptre til et sykehus med kuvøseavdeling.Jeg rakk ikke ringe hjem en gang.Det gjorde jm..Husker jeg lå med eldste innpakka i aluminiumsfolie,skinn,dyne og under min dyne.Ja,hun ble pakka inn i folie =) Det fordi det var svinkaldt og det holdt varmen.Ingen hadde før tatt imot en unge i folie på det sykehuset.

Jeg husker jeg syntes turen var vannvittig fin samtidig som jeg engsta meg vilt over den lille som dro alene.Hun ble lagt i respirator med en gang.Pusta ikke og var veldig syk.

Jeg ble lagt på et kontor hvor jeg ble glemt,rett og slett...Først kl 18 på kvelden fikk jeg se di..Ene på kuvøseavdelinga,andre på intensiven.Der lå hun i respirator og var så svak så svak..Denne biten er et mareritt,for det skjedde mye.Men på natta,da kom en pleier inn til meg,stakk til meg mange bilder.Å på to av di sto."hei mamma,nå er vi flytta sammen.Se hvor vi koser oss sammen i senga." Di bildene gjorde at jeg grein resten av natta.Kunne puste ut.

Nå 13 år etter kan jeg si at livet har vært tøft etter det.man oppdaga mer og mer som feilte,men alikevell.Jeg kunne aldri vært di foruten.Selv om jeg har slitt aleine alle år,så hadde jeg aldri valgt annerledes hadde jeg vist.Jeg har to utrolig gode jenter,som også vet å sette mamma i katogorien "oppgitt".=)

Tenk,di er tenåringer i dag....=0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da rant tårene her og.......

Gratulerer med prinsessene dine idag! Tenk tenåringer du:-) Alt hva det måtte innebære av glede, redsler, fortvilelse og latter:-)

Tenk så tøff start og så redd du må ha vært. Og at du ingenting visste før sent utpå! Og bilde med hilsen da..........oi oi oi.........sterk lesing!!

Håper dagen blir en fin en for dere alle:-)

Skrevet

De fikk en tøff start på reisen, de to jentene - og dette var nok tøfte tak for mammaen også.

Husker bare hvordan jeg grein da min ene var lagt inn 14 dager gml, og de kom for å stikke for fjerde gang i hælen..... Bare småtterier, men nybakte mammaer er sårbare og da er tøft med folie og helikopterturer og respiratorer....

Gratulerer med dagen alle dere tre i dag! Håper bursdagen blir en flott dag i dag!

Hipphipphurra!

Skrevet

Takk takk =)

Ja,di fikk en tøff start.Men har vist at det er tæl i di da =))

Men hele greia har gitt meg redsel.Jeg sliter enda med tankene om alt som skjedde.Jeg var jo aleine med det hele og ingen kjente med meg.

Nå steker jeg kake,støvsuger og skal vaske.Tror ikke jeg blir ferdig til di er hjemme nei...har lille snuppa også.Mamman har fått syka,igjen...Å 16 dager til termin...jaddah

Å vet dere.I mårra er det 2år siden gutta ble døpt..

Skrevet

Det er rare dager for deg nå........husker dåpen og pølsefesten:-)

Underlig hvordan sånne dager kan hente oss inn og sette oss tilbake i akkurat det moduset en var da.

Håper dagen i dag blir fin og at dere klarer å smile flere smil enn tårene som kanskje drypper litt.

Vi får tenke sånn at tiden er på vår side og i år er det nok litt for nært ennå......

Sender deg varme klemmer:-)

En engel har nok vingen sin ekstra godt bredt over deg disse dagene.....

Skrevet

Åh det var litt av en start !

Gratulerer så mye med dagen :-) Veldig pent fortalt, skjønner godt at du er stolt av jentene din :-))

Skrevet

For et koselig innlegg!!!

Gratulerer så masse med jentene dine idag:=)

Tenk at du og jeg har barn født på samme dag da gitt - med 4 års mellomrom!!!

Skrevet

.... der skrøyt jeg på gutten ett år ekstra og;=D Jeg antar han ville blitt ganske fornøyd over det...hehe..

Skrevet

Gratuleer så masse med dagen som snart går mot slutten! Håper dagen deres har vært flott:)) Kjempekoslig at du delte historien med oss:))

Klem

Skrevet

Ja det er rare litt såre dager nå.Er liksom noe med di dagene framover til Mars.Pølsefesten ja=))) Rosa kyse og værre.hehe

Glemmer aldri den tråden,hehehe

Gratulerer med overstått bursdag snulder.Ante ikke at du også hadde bursdagsunger samme dag =)) Gøy =)

Dagen ble kaotisk,slitsom men vellykka.PJUH

jeg var utslitt FØR kaka kom på bordet.hahahah

Å da søskena endelig innfant seg,så kom det uventa gjester også.Så di kosa seg,og er starta maset om når selskapet med klassen er...gah

Men å slite seg ut med vasking før slikt er og blir tullete.Far i huset fikk di til å smelle av innefyrverkeri så det snedde papirtråder overalt.

Å med en støvsuger som ikke fungerer....vell...

Men nå er di tenåringer,og som ene sa i dag.Nå kan jeg kjøre moped ;o) Ja,det vil jeg se.hehe

Å i kveld skal vi spise mere kaker og tenne lys for 2års dagen for pølsefesten vi aldri glemmer.

Skrevet

Godt det ble en fin dag midt i det såre.

Brenner et lys for engelen deres her i dag:-) Det står og lyser vakkert ved siden av det andre som vi tenner hver eneste dag.

Varme klemmer og tørketårertanker sendes.....

Skrevet

Ja,dagen ble fin.men i dag ble det litt tårer.Først fikk jeg mld om gratulasjoner på 2års dagen for dåpen av en bror...han sendte ikke i går da jentene hadde dag....!!

Så kom det pakke fra enda en bror.Å der lå disse dåpsgavene gutta aldri fikk...Greide ikke få tak i to like,og ville vente til di fikk inn.

Men,han kunne jo ikke vite at det to uker etterpå var forseint.

Takk for klemmer og tanker =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...