durdei Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har nå snart en ukes tid vært syk med tørrhoste først, litt feber og vært slapp. Fredag kveld fikk jeg vondt i høgre ribbebein. Det kom av all hostingen og etter å ha virkelig kjempet meg gjennom helgen med veldig vondt og mye slimhoste, var jeg hos legen igjen igår - var før helgen også. Fikk beskjed om at det er muskulært og vil gå over. Problemet er at det er så vondt når jeg hoster, som jeg gjør mye, og jeg kan skrike høgt hver gang det skjer. I helgen tok jeg paracet 5-6 i døgnet pga smertene. Ble litt bedre søndag og mandag og kunne kutte ut tablettene. Jeg er høggravid og skal ta keisersnitt om ti dager. Må bli frisk igjen og inatt sov jeg nesten ikke pga smerter. Kan jeg ta opptil 5-6 paracet i døgnet og evt. noe annet? Må bare ha smertestillende. Føler jeg blir så sløv også når jeg tar to tabletter om gangen, men klarere ikke engang å gå på do nesten når jeg har så vondt....
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Ja, man kan ta paracet, men bør ikke overskride det som står anbefalt i pakningsvedlegget, 5-6 paracet mener jeg skal være innenfor det anbefalte i forhold til døgndose. Regner med at det var 500mg det er snakk om, det vil da tilsvare 2,5-3mg paracetamol på et døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå