Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hva er det jeg plages med nedentil, jenter? Det er noe herk, kan småklø litt innimellom. Så ha "lange" perioder fri for plager og så er det på'an igjen. Noen ganger er det værre, andre ganger bedre. Da jeg ble gravid og etter svangerskapet har jeg klart meg, men da tulla ble 8 mnd så var det i gang. Tror ikke det lukter, utfloden er hvitaktig og litt, øh, klumpete til tider....(Ja, dere leste overskrifta og hadde vel ikke gått inn for å lese hvis der ikke kunne tåle detaljene(-; ) Canesten med en vagetorie + krem funker ikke. Den 6 pk'en går hvis jeg tar to og to tre kvelder på rad. Prøver også med sånn melkesyrekapsler (vivag...?) med vekslende resultat. Hvorfor får jeg det i et sett? Før barberte jeg meg nedentil og det var ikke lurt, så da jeg slutta med det hadde jeg en god periode på 3-4 mnd kanskje. Bruker i 99% bomullstruser og vasker de på minimum 60 grader. Dette kødder jo opp mitt allerede reduserte sexliv, gå slik og klø gjør ingen til fristerinne i tillegg hvis en har et par vagetorier oppi så blir det lite nyp fra meg.... Har vert til lege med henvisning til gynokolog, men han hadde intet å melde. Det må da være NOE jeg gjør galt??? Nei, jeg går ikke på antibiotika annenhver mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Behandler mannen din seg samtidig som du? Jeg måtte gå over til Pevaryl for å få det bort. Canesten hjalp ikke, og jeg hadde det som du beskriver. Men med Pevaryl depot ble jeg bedre. Vet ikke om det hadde noen betydning, men det var kun med den partneren jeg da hadde, jeg var plaget med dette. Så om jeg reagerte på sæden eller noe, ser jeg som en mulighet. Ikke så artig å tenke på, men.....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Han behandler seg ikke. Men det er ikke avhengig av ham om jeg får det eller ei. Kan få det uten å ha vert borti ham, hehe. Det ble faktisk noe bedre nå som vi bruker kondom, merkelig. Så det kan være hans feil, altså...? Kjiiiipt. Pevaryl, hva er det? Reseptfritt? Vagetorie? Salve? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Pevaryl er egentlig det samme som Canesten, og er reseptfritt. Selv om det skal være ganske likt, så hjalp altså ikke Canesten, men likevel tok Pevarylen det. Tror du skal skaffe salve til mannen, og la ham ta en smørekur samtidig med deg. Du kan jo se om det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Takker, takker. Andre tips og råd til en kløende søster?
Himmel og hav Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Spis yoghurt hver dag, eller drikk biola. Det hjalp for meg. Ikke bruk noen form for vaskemidler i underlivet, ikke engang disse som påstår at de skal være for intimvask. Kun vann. Bytt til et vaske og skyllemiddel uten parfyme. Bytt bind/truseinnleggmerke. Unngå tampong. Ligg uten undertøy om natta. Luft er bra.
Sannali Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Oppsøk legen din og få tatt en prøve av utfloden, det er eneste måten å få vite hva det faktisk er. Dersom det er sopp og du forteller at vanlige soppkremer ikke virker kan du be om å få tabletter som du svelger. Sterke saker og tar knekken på alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå