Gå til innhold

Havregrøt med ris og hvete fra Nestle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 4 mnd. Hvilke butikker har den. Har snart lett i alle butikker i byen. Ingen har den. Det var vel den som ble anbefalt i den testen på tv2? Jeg har bare gitt maisgrøt og risgrøt med banan og fersken fra Hipp. Men så var det visst viktig å introdusere gluten....Tidene forandrer seg stadig. Småen er 5mnd. Vurderer å hoppe rett på havregrøt med banan fra 6 mnd hvis jeg ikke finner den andre. Det skader vel ikke? Han spiser grøt to ganger i døgnet nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt, for de har jo forskjellig utvalg overalt, men jeg tror jeg fant den på prix.....

Skrevet

Husk bare å øke gradvis da denne inneholder gluten.

Skrevet

Jeg kjøpte den på Coop Mega (på Bislet i Oslo).

Hvis du ikke finner den, så spør betjeningen på butikken din om de kan ta den inn!

Skrevet

Jeg har også lett rundt etter den grøten. Tilslutt fant jeg den på Ultra på Stovner Senteret!

Skrevet

hmmm...betyr det at de kan spise den grøten likevel? Jeg fant den på Rema 1000, og gav den 2 dager, men så fikk jeg beskjed på helsestasjonen om at de ikke skulle ha denne pga gluten. Jeg blir helt forvirret av dette her. Hvilken test er det du henviser til? Jeg blir veldig glad for link:)

Skrevet

Jeg kjøpte den også på ultra på stovner.... MEN min gutt likte den ikke, var ikke snakk om å få det i han....

Jeg har hele tiden gitt 4 mnd risgrøt til han.. Han er nå 7 mnd og pga prematur fikk jeg beskjed om å være forsiktig med havregrøt til han, så jeg og ville starte med havre med ris og hvete 4 mnd. Men siden han ikke likte det når han var 6,5 mnd, så ventet jeg litt til.. Her om dagen begynte vi med 6 mnd havregrøt med banen og aprikos og han elsker det og det går kjempe fint!!!

Skrevet

I artikkelen står det også:

Mange av de industrifremstilte grøtene er fri for gluten, men anbefalinger fra helsemyndighetene er at små barn introduseres for litt gluten fra man begynner med fast føde, og at man øker mengden sakte og gradvis. Studier viser at man trolig kan forebygge cøliaki på den måten. Man skal derimot unngå plutselig introduksjon av store mengder gluten.

– For å forebygge at barnet utvikler cøliaki bør man introdusere gluten allerede i den første grøten. Det er derfor bare tull at grøter er fri for gluten, og det er uheldig å begynne med glutenfri grøt i introduksjonsfasen. Man bør starte med små mengder hvete eller annet glutenholdig mel og øke det gradvis. Hvis man skal velge én grøt er det viktig at den inneholder gluten. Grøt laget av ulike kornslag er derfor gunstig. Et alternativ er at man gir ulike grøter, og at minst én av disse inneholder en glutenholdig meltype, råder Gry Hay.

Kunne de sagt det litt før. Jeg har gitt bare glutenfritt hittil. De har jo alltid sagt at det er viktig å gi glutenfritt første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...