Gå til innhold

Lang behandlingstid på søknad om engangsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre uker er vanlig, men det er jo en del rot med nav for tida. Ser at i mange debatter her inne står det at en ikke kan søke før uke 28, men på nav sine sider står der uke 26. Så da kan en sende ut søknaden i den uka.

Skrevet

Man kan jo få de utbetalt fra uke 26. Så da bør jeg vel evt søke i god tid før det da. :)

ja, er mye rot i nav for tida. Så jeg får gi de god tid. He he.

Skrevet

jeg fikk penger inn på kontoen ca to uker etter jeg sendte inn søknaden, Jeg ble positivt overasket, syns det var kjapt til å være NAV Og Oslo.

Skrevet

Jeg sendte sist inn i uke 26, og fikk penger to uker etterpå. Probemet er at flere sier at de har fått søknaden i retur om den kommer for tidlig med beskjed om at det er for tidlig å behandle søknaden. De vil vel kanskje ha en fersk attest på termin? Aner ikke hva som er problemet:)

Skrevet

Jeg får jo ULpapirene til å sende med. Regner ikke med å få noe mer om termin utover det, trengte jo ikke det forrige gang..

Skrevet

man kan ikke søke før man er fullgåtte 26 uker, da skal det ikke ta mer enn 14 dager å behandle søknaden. noen plasser i landet kan det ta litt lenger tid pga nav har for mye å gjøre. men du skal få vite hvor lang tid det MAX kan ta når du leverer søknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...