Gå til innhold

Trenger litt tips til valg av vogn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å se på vogner. Har hele tiden sagt at jeg har lyst på en Simo combi, men det som er så dumt er at de er så tunge å løfte inn og ut av bilen, i tillegg har jeg en del oppover bakker her jeg bor...Vil jo ikke ødelegge ryggen min!

Men jeg har lyst på 4-hjuls vogn, som er praktisk, god, brukervennlig og tåler litt!

Har dere noen tips til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en brio kombi. den er ikke så stor, ikke så tung, brukervennlig og tåler masse. men er en jungel der ute og vi har vel alle våre favoritter alt ettersom hva slags kriterier vi stiller til vogna;)

ta en titt på barnevognguiden.no

der ligger de fleste vogntyper og merker inne med litt info og sånt;)

eneste jeg anbefaler er at det er litt tyngde på vogna. jeg synes den triller så veldig mye bedre da!!! også en ting til: veldig mange kombivogner har en liten bag. tenk på det mtp baby i bag med vinterposer, skinn og gud vet hva! jeg fikk i august 07 og allerede 4mnd gammel måtte han over i sportsdelen fordi bagen var for liten til både han og skinnposen!

Skrevet

Jeg hadde kombivogn til første, han ble født i oktober og brukte bagen helt til våren. Ikke noe problem med plass i bagen. Var en Hartan Skater (med tre hjul vel og merke, men man får dem med fire hjul også.) Jeg synes duovogner ofte er penest, men du så mye mer tungvint hvis du skal bære med deg ungen i bagen opp et par etg el inn til noen man er på besøk hos etc.

Skrevet

hei! vognjungelen er stor. Jeg sliter enda med å finne DEN rette vognen! Jeg har selv ikke kjørt denne men har hørt masse positivt om den. Emmaljunga city cross med citybag til! Den veier bare 11,4 kg, kan ha begge kjøreretninger og visst nok skal bagen være så stor at den kan brukes en stund! Jeg har tenkt på denne til nr 2 da den har fått mange gode tilbakemeldinger! Vi har også mange bakker og jeg er dermed avhengig av en lett vogn! De vokser fort !

Har selv hatt simo.. grei å trille men ALTFOR tung vogn og et slit å ha inn og ut av bil samt den er veldig myk så det blir nesten litt for mye!

Skrevet

hadde brio kombi til første- skal hvertfall ha duo vogn denne gangen- har lyst på en med stoooor bag så blir emmaljunga duo edge..

Skrevet

Teutonia Mistral anbefaler jeg. Den har 4 hjul, er stødig og god - kombivogn. Tar liten plass sammenlagt (nesten halvparten av høyden på Simo i bagasjerommet) ikke altfor tung og du kan bruke den hele vognperioden. Vendbart håndtak sånn at du kan vende mens du triller så barnet slipper å få sola eller vinden (evt regnet) midt i fleisen :o) Kan også fås som duovogn, heter da Teutonia Prestige.

Skrevet

Må bare skryte litt av vår Basson duo-vogn..

den har 4 hjul, er vind og vann tett/avstøtende, har stooor bag, justerbart håndtak(høyde), ordenlig "varekurv" under og dekk som er fantastiske både på sommer og vinterføre!!

Vognen triller nesten av seg selv!!! aldri prøvd bedre vogn noen sinne..og jeg har sett /prøvd en del vogner!!!

Den har også en klaff på trekket som man kan brette opp som fungerer mot sol i ansiktet på ungen samt at den gjør det lunere i i baggen..

følger også med en gratis stelleveske som er helt fantastisk!!! (man kan kjøpe den seperat også..koster 600)

Vognen er fantastisk!!!

(må innrømme at jeg syntes sportsdelen SER litt bob bob ut,men det må heller bare være...for vognen er genial!

Skrevet

Har også Teutonia Mistral og er superfornøyd. Den er romslig, men er liten i omfang så den er lett å ta med seg og lett å trille i trange butikker osv..

Skrevet

Takk for mange gode tips:)Det ble ikke Simo på meg, kjøpte i sverige i går. Det ble en Crescent, combi vogn!Så håper jeg blir fornøyd med den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...