Gå til innhold

Hvor engasjert er mannen i innkjøp o.l.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 25+2 og så langt har vi ikke kjøpt inn noe utstyr. har flere ganger bedt mannen sjekke tester og priser på nettet, men han har ikke gjort dette - synes ikke det haster enda og tenker tydeligvis ikke noe på det... Jeg vet ikke helt jeg, men jeg føler jo det hadde vært greit å ha litt utstyr i orden... Samtidig vil jeg ikke mase om dette - synes jo det er like mye hans oppgave å ta initiativ til dette. Eller hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg er i uke 28 og her har vi veldig mye av det vi trenger, men det er kun fordi at jeg har vært iverig med å kjøpe inn!

Jeg blir stressa av at ikke alt er klart jeg, må liksom ha det i orden og ha oversikt. Når det gjelder mannen bryr han seg KUN om prisen på tingene..Det skal liksom ikke være billig "ræl" eller kjempesyrt sløseri.. hehe.. Hender jo at han slenger inn noen "kloke ord" om ett produkt han har lest om i vg el.l. da.. hehe..

Dissa menna!:)

Skrevet

Her gir gubben blaffen i innkjøpene, (bare det ikke blir for dyrt)

Men han skal absolutt være med til jordmor....hver bidige mnd !!! Slik var han forrige gang også! Kunne tenkt meg en kontroll uten ham, ikke alt man ønsker å snakke om når han er tilstede.

Men ikke misforstå, jeg setter pris på engasjementet.

Skrevet

Mannen min er veldig engasjert i vogn, seng(egentlig mest fordi han mener den jeg har valgt er for dyr) og bilsete. Der er han flink også:) Men når det kommer til klær og annet småtteri er det kun om han er i humør til det, og det er han stort sett ikke:) Helt greit for meg, jeg synes ikke dette med bilsete og vogn er så kjempegøy så for meg er det en grei fordeling.

Skrevet

Samboeren min har ikke vært interresert i å gjøre innkjøp i det hele tatt. Men han liker å være med til jordmor, ultralyd o.l og spør hele tiden om hvor stor babyen er nå og hva som skjer inni meg.

Jeg tror det snudde seg litt nå i helgen som var, for da var jeg innom en babybutikk for å kjøpe gave til en venninne som nettopp har født og da klarte jeg ikke få han ut derfra. Han skulle titte på vogner og bilsete og senger og det som var - men bare titte, ikke kjøpe...

Nå er jeg bare 17+4 så har jo enda god tid, men jeg liker å ha ting i orden lang tid i forveien.. Han er mere av en sånn type som pakker kofferten en time før flyet går :)

Regner med at jeg starter innkjøpene (hvertfall de store innkjøpene) om et måneds tid eller noe. Det er jo greit å kjøpe litt hver måned slik at man får fordelt utgiftene litt utover..

Skrevet

Menn trenger vi ikke til å være med på innkjøpene...trenger bare visakortet deres:D hihi..Jeg handler,han betaler...:)

Vi har det meste av utstyr siden dette er nr 3.Men det er jo lurt å begynne innkjøpene litt tidlig så det kan fordeles på flere uker.Mye av det er jo ganske dyrt..

Skrevet

Her har vi vel en 50/50 fordeling på utstyr. Han som fikset barnevognen som vi kjøpte av en kamerat av ham! Greit å ha ørene på stilker om det er noe som vi kan få litt billigere og brukt, så lenge det ser pent ut.. Han har også gått til innkjøp av redningsvest, siden vi har båt, alle planene klare til hvordan lillegutt skal oppbevares om natten og når båten går! :-)

Kjekt å være litt tidlig ute også, så det ikke blir kjempestress og ikke minst når magen er kjempestor og energinivået på bånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...