Gå til innhold

Har ikke tatt tran under hele svangerskapet - har bare 6 uker igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke klart det - har til og med en uåpnet boks med trankapsler.

Har slitt fra tidlig i svangerskapet med maaaasse halsbrann og har ikke sovet siden jeg ble gravid så jeg har tasset mye på netter med sure oppstøt. Jeg hater tran og jeg orker ikke gulpe og rape tran hele dagen eller natta.

Har så dårlig samvittighet for å ikke tatt det denne gangen - med førstemann så var jeg flinkere, men fikk ihvertfall sove mer på nettene.

Nå holder guttungen meg våken mye på nettene pga. sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaggu mye man skal ha dårlig samvittighet for, eh?...

Om det er så forferdelig så får du ta de siste 6 ukene da.. Ta dem før du sovner så slipper du å gulpe opp den grusomme smaken :)

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt tran, knapt nok ikke tatt vitaminer heller.

Fikk i meg folsyre de 3 første mnd ikke mer.

Var likt i mitt forrige svangerskap.

Har slitt med ekstrem svangerskapskvalme begge gangene og ikke klart å holde på noe.

Har konsetrert meg om å i det hele tatt få i meg mat og drikke og da har jeg bare måtte glemme alt som smaker vondt.

Snuppa vår på 2 år er sunn og frisk uansett hun da.

Skrevet

Ja jeg skulle vel nevnt at jeg har tatt tran/vitaminer/jern sånn ca 2 ganger i mnd... Var flink å ta folsyre fra uke 8 til 12...

Skrevet

Litt er bedre enn ingenting. Klarer du å ta det nå, er det bare å begynne. Jeg er blitt anbefalt å ta tran så lenge jeg skal amme også. Fettsyrene skal ha gunstig effekt for utviklingen av barnets hjerne.

Skrevet

Ja - det er derfor jeg har dårlig samvittighet. Det er jo bra å ta tran spesielt for utviklingen av barnet og jeg har ikke tatt noenting.

Kan jo alltids prøve - men jeg sliter enda med mye halsbrann og jeg får jo ikke sove lengre. Er jeg heldig så sovner jeg, men våkner noen timer etterpå og får lett halsbrann når jeg sliter med å snu meg i senga eller går rundt på natta og kjeder meg.

Skrevet

Vi får heller ta tran når ungen er ute og plagene vår er borte.

>Hvis vi er så heldige og får amme.

Barnet hjerne er vel ikke ferdig utviklet før det er flere år gammelt mener jeg å ha lest, så vi får rette opp i "skaden" da i stedet.

Skrevet

Med min 1.datter på 11 år tok jeg hverken tran, vitaminer eller folsyre. Hun hadde veldig god motorikk og var veldig tidlig ute med å prate. Hun har blitt en flott jente, flink på skolen og er aldri syk.... Ikke stress, barnet ditt får nok et godt og verdig liv selv om.

Skrevet

Jeg liker ikke egentlig så godt sammenlikninger av denne typen jeg nå kommer med, men noen ganger kan det jo passe. Mamma tok nemlig aldri tran når hun gikk gravid med meg og spiste stort sett makaroni med ketchup. Men jeg har tross dette blitt utrolig intelligent og har foreløpig ingen kjent psykisk sykdom. (Annet enn litt stort ego.) Så det kan gå helt fint uten tran også ;o)

Selv sliter jeg veldig med tranen. Men hvis jeg tar kapslene før frokost så går det rimelig greit. Da legger maten seg over slik at det ikke blir så ille oppgulp. Magesyra slipper jeg ikke unna uansett hva jeg gjør, så den har jeg bare vennet meg til. Sutrer litt når det gjør som vondest, men det hjelper egentlig ikke så mye det heller ;o)

Skrevet

om d er noe trøst så har ikke jeg heller tatt noe tran eller vitaminer. tok folat i noen uker men glemte d mer enn jeg huskerpå d..

vi er nok mange som er i samme båt.. men er da ingenting å ta på vei for.. er da bare å prøv å ta d de siste ukene om du vil prøve. men om d ikke går er d bare å være flink å gi barnet tran når d er gammelt nok til å få d.. ungen tar til seg de vitaminene og mineraene som de trenger.. er deg d går utover. er kroppen din som tærer. å da får du bare sprite opp nivået når ungen er ute og du klarer å få i deg vitaminer og d du evt føler du trenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...