Gå til innhold

Fortsatt ikke gravid..mensen kom ikveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg lei meg..selv om jeg egentlig følte på meg at jeg ikke var gravid.. Jeg ble enda mer lei meg nå, for i følge mine beregninger kommer neste eggløsning 2.mars, og den dagen og dagene før er jeg bortreist fra sambo......da går neste pp i vasken..... Eneste jeg kan håpe på er at eggløsningen blir en dag eller mer forsinket, for da rekker vi den akkurat!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ånei det var synd pfeew... :( Du får fortsette med å gå til anny. :) Så blir du nok gravid til slutt!!! :) Jeg måtte gå dit litt over et halvt år... Men var jo verdt pengene! :)

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på hvem Anny er? Er det en som hjelper dere med å bli gravide? Hva slags behandling er det?

Hilsen meg som vil prøve ALT :)

Skrevet

Uff, så kjipt! Jeg har fulgt litt med på innleggene dine her ( den lange Oslo-tråden). Er i samme situasjon selv, eller ligger halvanne måned bak. Har IKM 1 mars og er i 9 pp.

Jeg går også til akupunktur, har gjort det i en måned. Men, nå begynner jeg å bli så utålmodig at jeg synes det var på tide å ta noen grep. Sendte gubben til Ken Purvis, og han fikk påvist dårlig sædkvalitet. Ikke helt elendig, så nå skal han spise vitaminer og grønnsaker for å få fart på svømmerne, og han har også fått time for å se hva som kan gjøres. Jeg har var hos gynekolog i november og alt så fint ut, men kommer mensen igjen drar jeg tilbake og krever å få kartlagt fruktbarheten min, siden den bør være bra siden hans kvalitet ikke er på topp. Har uregelmessige sykluser siden p-pilleslutt i august.

Jeg orker ikke å gå et helt år og lure på hvorfor det ikke skjer noe. Ved å gå til privat gynekolog får man tatt de testene som skal til før det har gått så lang tid.

Kan nevne at vi har et barn fra før ( på 3 år), men jeg vil ha fakta på bordet.

Hva har du tenkt framover?

Hilsen en annen Oslo-jente

Skrevet

Barbro-babyklar:

Anny er akupunktøren min ;-) Og snoopy sin..hehe.. :-)

Fra en til to?:

Takk for støtten!

Hva/hvem er Ken Purvis??

Får jeg mensen etter neste pp også, så henvises både sambo og jeg videre. Jeg til gyn og han til testing av svømmerne. Hos meg virker alt bra. Har regelmessige sykluser, kjenner eggløsning og har generelt lite plager. Så vi mistenker jo at problemet litt hos sambo, HVIS det er noe problem da..kan jo være at dette bare tar sin tid...

Denne pp'en skal jeg teste hostesaft..og kanskje bidronninggelé.. Pluss at jeg går til akup. Og så vurderer jeg å kjøpe sinktabletter til sambo.

Skrevet

Hei!

Skjønner hvordan du har det. Slitsomt at det ikke klaffer.

Vi er på 8pp og jeg gruer meg til å sende mannen min til sædprøver.

Gruer meg kanskje mest til om svaret er negativt.

Har fått henvisning til ullevål, hvis vi ønsker å teste han der.

Hvis tr kommer nå, så tar jeg en bim pause og en tur på spa!

Har prøvd akupunktur i to måneder, men har ikke helt troen lenger.

Føler det bare gav meg mer irriterende mens symptomer og pms..

:)

Skrevet

Hei håper vi lykkes!

Måtte mannen din gå til sin fastlege for å få henvisning eller?

En tur på spa høres digg ut! Kunne trengt det for å få tankene på andre ting og la kroppen bli stelt litt!

Jeg gir akupunkturen en sjanse en stund til...har litt troen...og synes jeg responderer bra på det... :-) Har bl.a. mageproblemer som har roet seg noe etter at jeg begynte der...

Skrevet

Så leit å lese pfeew.. men ikke gi opp:) Innimellom tar det bare lang tid har jeg skjønt. Er i samme båt så vi får holde hodene våre oppe sammen. Tror jeg har el nå i disse dager, men måtte ta en canesten stikkpillekur så tror ikke vi klarer å treffe el denne mnd:(( Det er jeg veldig lei meg for. Men men.. Vi skal nok klare det snart :D

Skrevet

Ja, vi får støtte hverandre gjennom denne vanskelige prøvetiden :)

Å..fått soppinfeksjon..det er så kjedelig..også akkurat når det er el da.. Man vil liksom ikke miste noen muligheter..

Jeg vet ikke om vi får noen mulighet når jeg har eggløsning neste gang, for jeg skal bort da..uten sambo :(

Lykke til LEB!

Skrevet

Hei igjen

Ja, det er kjipt når man er bortreist under EL. Jeg var det i to pp'er i høst, så da kan man kanskje trekke frato pp'er?

Ken Purvis er androlog, det er hos han man tester svømmerne. Han har rykte på seg for å være litt "streng", at dårlig kvalitet hos han, kanskje er "tilfredstillende" på Riksen. Uansett, han skal på time der og se hva som evt. er årsaken, og hva vi skal gjøre.

Du er heldig som har så regelmessige sykluser. Jeg har ikke peiling på når IKM er, siden syklusene varierer fra 24-32 dager..

Håper akupunktur vil rette opp dette.

Har du ellers noen kjerringråd? Hva er greia med "Wild Yam"? Og ingefær-te, har du prøvd det?

Bidronning-gele?

...vil liksom prøve alt. Er så lei av at ingenting skjer..

Skrevet

hei. har fulgt med deg. j stakk til 1 trimester i januar. da fikk j positiv test etter 5 pp. så endte j her igjen da. var på utskraping på fredagen som var. d var en MA. da får j prøve igjen. nå vet j ikke når tr kommer og når ikm er.vi har hatt ikm nesten samtidig. synd at d skal ta så lang tid før du blir gravid. håper d klaffer snart. da j ble gravid nå, så trodde j d ikke skulle gå, for vi hadde oss ikke da j hadde el trodde j da, men d klaffa alikevel. men d gikk jo ikke. er så synd at noen må slite så lenge før d klaffer.

Skrevet

Fra en til to?:

Jeg trekker ikke fra noen pp, for vi skal jo ha sex rett før jeg reiser, og så fort jeg kommer hjem..så kanskje vi klarer en fulltreffer likevel :-P

Koster det mye å gå til Ken Purvis eller? Trenger ikke noen henvisning fra lege for å gå dit? Lang ventetid?

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra akup. Ting bedrer seg hele tiden :) Jeg føler meg ganske lykkelig i dag til tross for at mensen kom for to dager siden...

Jeg har prøvd salviete, men gjør ikke det igjen. Den syklusen ble en uke lenger! Ellers har jeg ikke testet noe annet... Men, nå er det altså hostesaft og kanskje bidronninggelé denne pp'en.

monkri:

Ja, det føles urettferdig at noen må slite veldig mens andre blir gravide med en gang.... Og i tillegg miste etter å ha slitt... Håper jeg slipper det... Håper du blir gravid snart igjen og at spiren sitter da!! Sannsynligheten for at den gjør det er jo stor, og du vet jo at du kan bli gravid nå ;-)

Skrevet

Man må visst ha henvisning for å gå til Ken. Min samboer fikk det, og så dro han dit og leverte prøven ( det går visst ann å gjøre jobben hjemme, men det er viktig at svømmerne har rett temp, og det var 15 kuldegrader, så han måtte gjøre det der). Tror ikke det var så dyrt. Må skal han jo på utredning der, mener å ha hørt at det koster rundt 700 kr.

Spiser man bidronninggele? Hvor får du kjøpt det?

Hun Anny høres flink ut. Høres ut som hun gir deg masse råd og positive tanker. Sa hun at ting bedrer seg? Hva mener hun med det?

Jeg går på Majorstua, og hun er søt, men sier ikke så mye, synes jeg.

Skrevet

Okey..kan like så godt få henvisning og dra på sykehuset å ta test av svømmerne der da.. :) Håper vi slipper..håper denne pp'en blir en fulltreffer!

Bidronninggelé skal visst øke fruktbarheten..fåes kjøpt i helsekost og på Sunkost :)

Ja, Anny gir meg masse råd og får meg til å tenke positivt! Hun har kommet fram til at jeg har en ubalane i kroppen som kanskje gjør at jeg ikke blir gravid..ikke en sykdom, så det kan ikke påvises hos legen.. Men, jeg sliter en del med fordøyelsen og løs mage/stress-mage... Og hun har derfor kommet fram til at jeg har en ubalanse i mage og milten (milten styrer fordøyelsen). Og etter 3 behandlinger hos henne så synes hun at denne balansen blir bedre og bedre for hver gang. Hun gir meg også fotterapi når jeg er der, og hun sier jeg har "kjedelige" føtter, for det er ikke noe spesielt å ta tak i :) Jeg er så frisk sier hun. Og hun ser på tunga mi, den forteller at jeg trenger å drikke mer vann. Og hun kjenner på pulsen min, og den forteller en del om magen og milten. Sist sa hun at pulsen var veldig bra nå! :)

Hvem på Majorstua går du til, Fra en til to?

Skrevet

Jeg går til Mille på Familieklinikken. Hun er søt, hun, men jeg vet ikke om jeg synes det er såååå mye klokt hun kommer med. Siden jeg har et barn ( som satt i 1 pp) fra før var hun veldig sikker på at "dette får vi til" fort. Hun så også på tunga mi, som så normal ut. Men hun sier at jeg har veldig svak puls, at jeg er mer sliten enn jeg ser ut til. Har mye ansvar i jobben min, og det er jo slitsomt med en 3-åring, men jeg føler meg ikke sååå sliten. Hva sier Anny rundt dette med puls? Mille anbefaler meg å ligge mer på sofaen, sove mer, spise mere rødt kjøtt, i tillegg til å ta vitaminer så klart. Hun anbefalte samboer å spise grønnsaker og sink/ selen-tilskudd da jeg fotalte at han hadde fått beskjed om at han hadde dårlig sædkvalitet.

Jeg vurderte å oppsøke Anny, men fikk Mille anbefalt av en veninne. Riktignok hadde venninnen min vært der på modningsakupunktur. Mille er jo jordmor, og hver gang jeg er der møter jeg gravide og hun har ofte UL mens jeg ligger med nåler. Neste litt deprimerende..

Hva betaler du hos Anny? Jeg betaler 350 pr behandling ( 650 kr første gang).

Har hørt og lest at Purvis er best, og går grundigst til verks for å hjelpe.

Skrevet

Jeg vurderte Mille men ble anbefalt Anny av ei her på forumet som ble gravid etter tre behandlinger. Men, hun hadde blitt gravid før også..uten hjelp..men, det endte dessverre i SA...

Ut i fra tunga mi sa Anny at jeg trenger mer vann. Fordi jeg har en strek midt på som et "krater" som trenger fukt. Også har jeg tannmerker på sidene av tunga, tror det viste til mage/milt. Og som person er jeg typisk mage/milt sier hun..altså typisk at jeg har problemer med mage/milt.

Dette med puls har hun ikke sagt så mye om. Bortsett fra at hun sier at hun kjenner bedring og at pulsen resonderer/blir bedre av behandlingen. Men, den var i utgangspunktet helt ok også. Sist sa hun at hun kunne kjenne på pulsen at nå var det balanse i mage/milten, da kjente hun på høyre håndledd. Var ikke helt balanse på venstre siden.

Jeg har blitt anbefalt å ta tarmbakterier pga magen min. Drikke masse vann. Og hun anbefaler sambo å ta sink, men vi vet jo ikke hvordan kvaliteten hans er enda. I mars skal jeg ta blodprøver og da ba Anny meg om å ta med resultatene tilbake til henne så hun kan se hva de viser, og kanskje sette noen nåler ut i fra det. Bl.a. blodprosent og selvfølgelig hormonnivåene.

Skrevet

jeg fikk tr på jobben i dag.

Super skuffet etter 5 dager over ikm og tusen symptomer.

Tar en pause fra bim..

Lykke til videre jenter!

Gjest Dina:-)
Skrevet

Uff så dumt da Phew:-(((

Har du vært til noe utredning da? Vet hvordan det er å prøve lenge:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...