Gå til innhold

Til alle dere som klager på naboens katt;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med bikkjer da? Her bjeffer bikkjene så vi våkner og får aldri fred. Bikkjer driter her og der og det er sjelden det blir plukket opp...

Er bare så drit lei å høre at katter gjør ditt og datt og at katteeiere liksom skal passe på hva katta gjør når de går ute...

HALLOOOOOOOOOOOOOOO; Katter er utedyr; DE kan heller ikke dresseres, og vi har INTET ansvar om dere veler å la ting stå ute så det blir ødelagt...

Jeg er dermed FOR kasterering/sterilisering av alle utekatter, SAMT merking av kattene!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har katt jeg som er kastrert og merka..

Men det er nabokatta som driter og pisser i garasjen vår.. Meget hyggelig:S

Katta vår har faktisk ett fast sted som den gjør fra seg og det er på tomta vår..

Skrevet

Lokk vinduene og døra på garasjen da...er vel ikke verre enn det?

Skrevet

Jeg er enig i at det er en uting med hunder som står ute og bjeffer og eiere skal ta opp dritten etter de også.

Men jeg synes det er for ille at jeg ikke kan ha ting ute på min egen terasse uten at jeg risikerer at en katt tisser på det når jeg går noen minutter, eller at veslejenta ikke kan sove ute i vogn fordi en katt kan legge seg oppi vogna. Det er jo mitt inngangsparti men naboene som styrer over hvordan jeg kan bruke det....

Det er ikke sånn at jeg lar ting ligge å slenge heller.

Men enda verre er at det ikke bare er ting som står inne som er inne som er i faresonen. En katt har til og med pissa i hjørne oppetter veggen på soverommet vårt. Synes du det er greit også?

Det er mitt hus og ville jeg hatt katt hadde jeg skaffet meg det selv.

Skrevet

Hehe joda.. Men står garasjedøra åpen mens jeg er på loftet i garasjen for eksempel så er faen meg den katta der og driter eller pisser. Har tatt den på fersken maaaaange ganger..

Hvordan skal jeg få vekk lukta da?

Skrevet

Usj...ja jeg er dritlei naboens hunder. Og det er mange av de også!!! Har en festlig nabo her som irriterer seg grenseløst over all "trafikken" bort til huset vårt. Har en sønn på 18, og gjengen hans sitter mye i kjellerstua her. Så det er klart at noen biler flyr jo forbi her, men de tar hensyn og de parkerer på vår plass. Jeg har kommet frem til at naboen er misunnelig, for han er alene og vi ser sjelden biler hos han. hehe

Men alle bikkjene hans da?? De er heeelt iorden liksom? Er lei de jeg, bjeffer og driter over alt. Grøss, så er jeg livredd hunder også...hjelper ikke akk..=o/

Skrevet

Så enig, så enig! Det er jo katteeiers ansvar å ta vare på katten og gi den det den trenger. Men vi har ikke mulighet til å fotfølge dem da...

Eksnaboen min kom på døra og klaga på at katta mi hadde bæsja i blomsterbedet deres (midt i middagshvilen min!). Jaaa, hva skal jeg gjøre med det da??? Nei, det visste han ikke. Men en mulighet var å avlive katten (!). Ja, gjør du det så tar jeg et av barna dine! svarte jeg krasst...hehe.... litt gretten kan man si :-p

Jeg hørte ikke mer om det og katten lever i beste velgående :-)

Skrevet

Da må du nesten ha vinduene lukket, evt. sette netting foran de altså...

Skjønner jo at dette er en veldig innpåsliten katt, har du prøvd katt deg vekk da? Har hørt at dette virker..

Som jeg har skrevet før så når man bosetter seg i tettbebygde strøk må man nesten regne med endel katter og de fleste vet jo at katter flyr hit og dit og tar seg til rette, de har jo egne territorier..

Skrevet

Bra sagt kattemamma!!! Herregud, hva gjør det da at de driter i blomsterbed??? Det blir jo fin blomsterjord etterhvert : )

Her trua naboen med at hvis katta vår fløy inn til dem en gang til kom den ikke levende ut igjen...

Ringte purken og anmeldte de for trusler jeg...Purken troppa opp på døra til naboen og de fikk en advarsel....ikke hørt mer derfra etter det jeg heller : )

Har sagt til de at de bare må jage katta ut hvis han går inn igjen...hva er problemet liksom...ikke har de småunger heller...

Skrevet

Heldigvis har den katten flyttet, men det finnes nok andre her.

Men vet du hva jeg kommer aldri til å akseptere at jeg skal stenge igjen alle åpninger i mitt eget hjem for at naboer skal få ha katt løs.

Kommer det en katt inn her når sommer kommer kommer jeg til å hive den i dusjen. Det samme hvis jeg fersker en i skade ting utenfor.

Skrevet

Hehe, tøft gjort :-) Utrolig at purken faktisk gjorde det da :-) Bra! :-)

Skrevet

Hva er vitsen med det? Tror du virkelig at de skjønner at de ikke får lov til det av den grunn? De gjør ikke det. Har prøvd noe av de kattemidlene da? katt deg vekk eller get off eller noe...

Er vel bedre å prøve slikt i stdet for å irritere livet av seg hver gang noen katter gjør noe du mener den ikke bør gjøre?? Det vil alltids finnes katter i naboalget ditt...

Skrevet

Hvis kattene forbinner vårt hus med å bli kastet i dusjen holder de seg nok unna skal du se.

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at det går an å sammeligne hunder og katter her. Ja det er irriterende når nabobikkja står å bjeffer, men de står i det minste i bånd.

Jeg hadde en nabokatt som stadig snek seg inn til meg og det ble etterhvert vannvittig irriterende å finne dette dyret overalt i huset. Det burde ikke være nødvendig å lukke hvert et vindu og dør om sommeren når barn og voksne springer ut og inn. Om sommeren vil de fleste ha vinduet på gløtt om natta, men det var det bare å glemme..

Jeg mener at hvis man anskaffer seg et dyr så får en ta ansvaret for det også. Det skal da virkelig ikke være naboene som må ta konsekvensene fordi du skal ha katt?

En annen nabo hadde et kattehold som jeg hade sansen for, hun var oppretter og hadde laget en stor inngjerdet uteplass for kattene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...