Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Lillebror på 17 mnd er en skikkelig "klatremus", og nå har han funnet ut hvordan han kommer seg ut av sprinkelsenga! Hjelp, hva gjør vi nå? Det er jo litt for tidlig med stor seng, han kommer jo bare til å rømme hele tiden? Kan vel ikke akkurat sette tak på senga heller... Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Heller en vanlig seng, enn å falle og slå seg på vei utav sprinkelsenga:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Hva med å montere sånne seler som man kan kjøpe til vogn? Vet flere som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 eh... er 17 mnd tidlig å finne ut hvordan man kommer ut av senga? her var han 13 mnd første gang han svingte seg over kanten og kom løpende inn til meg... om det er for tidlig å få stor seng må nesten dere bedømme. gutten min fortsatte å hoppe over kanten i et års tid, til han var rett over to, og fikk da en lav barneseng med uttrekksfunksjon så han kan vokse i den en stund:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 angående seler forresten, jeg har prøvd det, akkurat til han sovna om kvelden, så gått inn og tatt dem av ham så han slipper å ligge fastspent hele natta. har også lagt han i babysafe uten å binde den fast. men han kom seg ut av både babysafe og seler, og jeg hadde en dårlig følelse når jeg måtte tjore ungen min til senga, så det slutta jeg fort med... den kjedelige og langsomme, men veldig virkningsfulle metoden er å følge dem tilbake og legge dem ned igjen hver gang de hopper ut, til de blir lei og tar hintet:) lykke til...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Jeg sa ikke at det var tidlig, men når du nå nevner det har jeg inntrykk av at det er ganske tidlig, ja. Tror 13 mnd er verdensrekord, omtrent. Sikker på dere har vanlig, standard sprinkelseng, ca 110 cm høye kanter?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Noen jeg kjenner la fiske-garn over senga, for å holde ongene på plass :-p. Ikke at jeg anbefaler det da..! Jenta mi klatret over kanten når hun var litt over året, vi tok på henne en slik pose (vet ikke hva det heter..), for å sove i, og da klarte hun ikke å klatre ut!
FlightlessBird Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 eldstemann her hoppa ut av senga før han var 12 mnd, og kom seg ut av reiseseng da han var 16-17 mnd... han var tidlig, men noen verdensrekord var det neppe vi måtte gi opp pose, så vi la han bare igjen når han stod opp... det var vel det vi gjorde med saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå