Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Lillebror på 17 mnd er en skikkelig "klatremus", og nå har han funnet ut hvordan han kommer seg ut av sprinkelsenga! Hjelp, hva gjør vi nå? Det er jo litt for tidlig med stor seng, han kommer jo bare til å rømme hele tiden? Kan vel ikke akkurat sette tak på senga heller... Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Vår gutt som nå er 18 mnd begynte med å forsøke å klatre ut av sprinkelsenga nr han var 9 mnd. Endte med at han 2 ganger faktisk klarte det og ramlet i gulvet. Gikk heldigvis bra, men på grunn av hans sikkerhet og min nattesøvn bestemte vi oss for å bruke seler på han. ( Kan enten bruke vanlige seler.. feste dem rundt madrassen.. kan være litt ubehagelig.. eller bruke sovepose som festes i sprinklene på hver side.. fant ingen plass der de solgte sistnevnte m seler.. så jeg laget en selv... ) Denne posen bruker han enda og vi kommer ikke til å slutte med det før han får junior seng. Men nå begynte jo han med denne når han var 9 mnd å er vant med å ha den på... vet ikke om det kan virke "traumatisk" for din sønn siden han er såpass stor... men det går jo an å prøve.. Ellers når han får junior seng kommer vi til å sette grind også nede i trappen (vi har soverom i kjelleren) og hans soveroms dør og vår soveromsdør kommer til å være på gløtt.. Vil også sikre hele underetasjen slik at han ikke kan skade seg hvis han finner på å stå opp midt på natten når vi sover.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Babysafe, får kjøpt det på www.going.no, eller babyshop. Men 17 mnd gammel, kanskje ikke så greit å begynne med da?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Min elste fikk vanlig seng da han var 1 år, klatret ut av sprinkelsengen hele tiden. Gikk kjempe greit, la tepper på gulvet forran sengen i begynnelsen. De lærer seg fort å ligge i vanlig seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå