Gå til innhold

nabobaby som gråter...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått nye naboer, og babyen gråter så himla mye. Er en ganske lietn baby. De bor rett over meg, så hører liksom "alt". Babyen ligger tydeligvis stille på et eller annet rom og gråter leeeenge av gangen på kveldene.. Hører jo at gråten ikke "flytter seg". Syns det er skikkelig fælt og trist å høre på :( Men er jo ikke noe jeg kan gjøre med det. Hm. Hva hadde dere tenkt/synes? Er jeg unormal som reagerer på dette? Mitt barn gråter jo også, men aldri så lenge av gangen uten å bli trøstet/plukket opp/båret. Skjærer i hjertet å høre det barnet gråte så utrolig mye og lenge hver kveld i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende den har vondt i magen da.

Skrevet

Kanskje ligger en av foreldrene inne på rommet med barnet? Kanskje de prøver å bysse det inne på soverommet? Prøve å ikke ta barnet ut av soverommet når det først er lagt for kvelden?

Nå aner ikke jeg alderen på dette barnet. Men det er tydeligvis mye du ikke vet rundt dette. Så man burde ikke tenke det verste hver gang..

Skrevet

Ja det tenkte kanskje jeg og, håper de sitter med han eller hun og trøster da.. Ikke ligger stille sånn helt alene. HI. Jeg får slutte å bekymre meg, det er jo helt sikkert ingen omsorgssvikt eller noe. Og dette er ikke et "ringe barnevernet-innlegg" - jeg bare lurte på om jeg var "rar" fordi jeg reagerer sånn på andre barns gråt..

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg hadde også en slik nabo en kort periode. Huff, får faktisk vondt bare av å lese dette.

 

Hva med å bli litt kjent med naboen? Kanskje du kan liksom si at "sånn hadde du det før....er det noe jeg kan hjelpe til" etc...

 

Jeg tror faktisk jeg ville "brydd" meg på en hyggelig måte. Dere har begge barn....begynn å prate om babyer etc...

 

Skrevet

Da min lille gråt på kveldene så flyttet ikke gråten hans seg heller, for en av oss lå sammen med han. Ville ikke venne han til bæring hele tiden siden skuldrene våre er skrøpelige nok fra før. Altså fulle av betennelser og drit. Kan være de gjør det samme.

Skrevet

Ja de er sikkert koselige mennesker og er sikkert snille med babyen sin - syns bare det er så mye gråting natt og dag. Håper det ordner seg og bare er en "periode" for babyen. Jeg sitter med magevondt nesten når jeg hører babyen gråte ustanselig, men jeg er kanskje noe overfølsom.. Hi

Skrevet

Ja jeg håper det er det de gjør.. isåfall er de vel fornuftige.

Skrevet

Ja, får håpe det :) Er ikke noe særlig å høre på. Og de har det nok ikke så godt selv heller kan jeg tenke meg.

Skrevet

Kan tro det ikke er noe godt å høre på.

Hva om du drar bort dit en tur på dagtid og spør hvordan det går med den lille? Foreslå feks fenikkel-te, massasje, kiropraktor osv. mot magesmerter? Sånn hyggelig også får du snakka litt med dem :)

Skrevet

Hvor gammel er babyen da ? Hvor lenge griner han om gangen ? Kan de holde på med Ferbers metoden ?

Skrevet

Første ungen vår hadde kolikk og skrek i 6 timer sammenhengende hver kveld til hun var 3,5 mnd. Ellers har samme jenta hatt mange og lange gråteannfall opp gjennom. Nå som hun er 3,5 år og enda i trass kan hun hylgrine i opp til 2 timer når hun ikke får viljen sin.

Så jeg ville bare syns synd på naboen om de hadde fått en unge som oss.

 

Vår unge nr.2 er den totale motsetningen. Stort sett bare blid og fornøyd.

Skrevet

Kanskje de ikke har peiling på hvordan de skal få babyen til å slutte? Unge foreldre kanskje?

Skrevet

Og hvorfor skulle unge foreldre har større problemer med å få et barn til å slutte og gråte enn eldre foreldre? Bare ute etter å skape kvalme og sinne du!

Skrevet

Signerer den med å "bli kjent" med de..Naturlig siden du også har barn...Ring på en dag/kveld og spør om de er interessert i å være med på trilletur, f.eks??? Hyggelig med selskap??

 

Samme hva årsak til lang skriking er,- så kan det være godt for mamma å snakke ut..Om hun/de ikke vet hva som skal gjøres nåe et barn gråter, de har kolikkbarn, holder på med ferber, om de ikke "gidder" ( iden forstand at ingenting hjelper og de har i en periode bare "Koblet ut" når ungen skriker),- uansett grunn så kan det være godt å få snakket med noen som er/har vært i samme situajson mtp å ha babyer i hus og omveltninger i livet pga dette....''

 

Forvent det best,- og vær forberedt på det verst også kontakter du naboene i sag den dag og avtaler trilletur, kaffebesøk med barn el...

 

Lykke til,- en baby som KANSKJE trenger hjelp, er verdt å "ofre litt" for,- og kanskje ender det hele med at du/dere skaffer dere venner for livet :o) og en liten bebis får det litt bedre fordi mamma/pappa har fått det bedre :o)

 

(legg merke til denne kanskje (trenger hjelp) her nå alle sammen. Jeg sier ikke at det ER barnemishandling på gang..Ingen kan bevise at det er det, men ingen kan bevise at det IKKE barnemishandling heller...Barnemishandling på den måte at det ikke er fysisk avstraffelse, bare omsorgssvikt/neglisjering/manglende evnetil å dekke babyens behov...)

Skrevet

Må få legge til at hadde det vært meg/oss og vår baby, så hadde jeg satt pris på om naboer kom og spurte om alt var ok..

 

HAdde gjort at jeg følte meg veldig trygg,- og visst at jeg hadde naboer som "passet på" og fulgte med både meg og ikke minst babyen..

 

Hadde det derimot vært "Min skyld" at babyen gråt sånn,- og jeg visste det,- så hadde jeg sikkert ikke satt pris på at naboer kom og spurte.....det er jo sånn med di som har "svin på skogen" man liker ikke at folk kommer og bryr seg,- da ser de med en gang på det som om de er nysgjerrige og blander seg inn..Snedig det der gitt....

 

Alle som anbefaler deg å ikke gjør noe med saken,- altså og gå og snakke med naboen, vil jeg tro har et anstrengt forhold til folk som bryr seg om andre og muligens har en grunn til det..Vanlige folk blir glad om du viser at du bryr deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...