polarn & pyrene Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jenta mi på 4 år har nå klaget på vondt i magen i en ukes tid. Om fredagen kasstet hun opp en gang og det var frukten som de hadde spist i barnehagen som kom opp. Jenta ble helt vanlig i farta etter på igjen. Lørdagen og søndagen gikk bra, hun spiste som vanlig både mat og litt lørdagsgodt. i dag har hun vært i barnehagen igjen, spist frukt som vanlig. Hadde klaget over vondt i magen siden frukten, men spiste middag som vanlig her hjemme. Nå på kvelden klaget hun på vondt i magen igjen og jeg fikk ikke røre den, den var veldig hard og utoverstående. Plutselig kastet hun opp igen her og det var kun frukt som kom opp. Nå har hun ikke vondt i magen lengre og virker helt frisk igjen der hun jopper og danser seg inn i seng. Så mitt spørsmål er da, er dette omgangsyken eller kan det være noe annet?
It's all about me Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hvis det er samme frukt som er spist begge gangene og det bare er da hun har kastet opp er det lett å tro det kan være en sammenheng.
erteposen + 4 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Forstår at dere tenker på en sammenheng mellom frukt/oppkast siden det har skjedd to ganger. Skjer det etter frukt hjemme også?
polarn & pyrene Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2009 Hun har klaget over vondt i magen, men hun har ikke kassete opp. Jeg pratet med barnehagen i dag og vi ble enige om å kutte ut eple og gullerot noen dager og se om hun fortsatt klager på vondt i magen. Ingen andre barn har vært dårlige så frukten var det ikke, kan være at dattera mi har litt problemer med å fordøye epler og gulerøtter da dette er veldig tungt fordøyelig.
erteposen + 4 Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Det er en del som har problem med frukt og grønt som ikke er bearbeida/kokt. Håper de finner ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå