Gå til innhold

Erfaring med UL i Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg veldig til UL, som skal foregå på SØF.

Jeg er super nysgjerrig på kjønn og vet jeg kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke får vite det.

Det har ingen ting å si om det er gutt eller jente, men er så utrolig nysgjerrig!

Har lest litt rundt på nettet om UL på SØF om et par erfaringer.

Virker som de kan være litt vriene på det der, at de ikke helt skjønner at det kan være viktig for noen å vite det....

Jeg vil også gjerne vite det selvom de ikke er helt sikre, det gjør ikke noe...Vil vite det for det!!

Ouf hørte også at de kunne være litt sure/upersonlige....

Begynnner nesten å grue meg istedenfor!

Søren også.......

Men hva slags erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der og hadde en møkka opplevelse... jordmoren var stressa, sur og ville sette meg 18 dager tilbake selv om jeg hadde vært på ultralyd i uke 14 og 16 så mente hun at alle de tidligere ultralydene var babyen målt feil, ellers hadde den stoppet å vokse... Så hun ville ikke sette noen termin.Har fått høre på privat ultralyd at det er jente men ville gjerne ha bekreftet det før jeg kjøper rosa, men det gadd hun ikke se etter siden jeg allerede hadde fått beskjed om at de trodde det var jente...

Jeg bestilte privat og skal dit for å få termin om en uke.. Vil ikke tilbake til fredrikstad :S

Skrevet

Jeg var der i forrige svangerskap og er superfornøyd...=) hu tok seg god tid, forklarte alt som var av målinger og lignende, og brukte lang tid på og finne ut at det ble ei lita jente, noe det også ble=) terminen hun satt stemte på dagen:) så jeg har bare positive opplevelser fra både ultralyden og føden=) gled deg du, for det er en utrolig opplevelse, og skulle du støte borti et råttent eple, så ta heller sorgene der og da, i stedet for og kanskje gå inn med klup i magen=) lykke til=)

Skrevet

Ja vi får vel glede oss! Bedre å ta sorgene når de kommer som du sier C&B.

Utrolig trist for deg Marianne87 med en sånn dårlig opplevelse. Håper ikke jeg får samme møkkakjerring da. Hvis vi gjør det bestiller jeg privat ul med en gang!

Jeg skjønner ikke hvorfor noen jobber med sånt hvis de ikke er positive mennesker.

Jeg jobber i barnehage selv, og har selvsagt dårlige dager med lite søvn, hodepine, krangel/diskusjon med kjæreste osv, men aldri i verden om jeg er negativt innstilt på jobb. Det er jo ikke barna sin skyld at jeg har en dårlig dag! Nei ouf, håper jeg hvertfall ikke får en sur person når jeg skal føde....=S

Skrevet

får du en person du ikke føler deg vel med under fødselen er det bare og be om et bytte... så ikke noe å bekymre seg om før man er der det heller... jeg hadde to jordmødre som jeg hadde med og gjøre under fødselen da jeg hadde styrtfødsel, og de var ihvertfall kjempe hyggelig... var på b7... hele poenget er jo at man skal føle seg vel i en slik situasjon, og trygg ikke minst, så ingen skam i å bytte jordmor, noen har bare ikke kjemi=) lykke til lille trille, kommer nok til å gå supert:)

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med UL på Fredrikstad i det hele tatt! Det var ikke tvil om hvilke kjønn det var(det så vi veldig tydelig selv også..), men jordmor var ei skikkelig hurpe! Sur og grinete, tok seg ikke tid i det hele tatt! Også forandret hun termin en god del. Og jeg VET når jeg hadde eggløsning og siste mens. Fastlegen min bestilte ny UL for meg, fordi hun hele veien har vært overbevist om at JM tok feil og fordi jeg selv er så skråsikker. Til min forbauselse kom jeg inn til samme JM som sist, og hun nærmest nektet å sjekke termin en gang til! Hun hadde altså ikke tatt feil, det hadde hun aldri gjort!

Det skal sies at jeg hadde tenkt å bytte fødested, men etter omvising på sykehuset fikk jeg et mye bedre inntrykk. Fikk hilse på noen jordmødre som var kjempe herlige! Så jeg tror bare at du må være litt "på vakt" under UL, og rett og slett bytte JM om du ikke er fornøyd.. =)

Ble litt langt dette her, men jeg syntes det er viktig å dele min litt negative opplevelse også.. lykke til!

Skrevet

Jeg har alltid blitt godt ivaretatt ved SØF, ifb med sa, ma og fødsel..

Men jeg vet at det finnes ei jordmor nede på føde.polen som er ei skikkelig heks, sendt fra helvete rett og slett..

Hvor vidt de er vrange på å fortelle kjønn kjenner jeg ikke til, men får du ikke vite det, så kan du jo ta en privat UL litt seinere i svangerskapet på volvat.

Skrevet

haha.. sikker på at det en hun jeg har vært hos! Sånne folk skulle ikke vært i kontakt med andre mennesker! Arrg!!

Skrevet

Jeg har vært til rutinemessig UL på SØF tre ganger og har bare gode ord å komme med:) De har velvillig forklart hva de ser og alt det der. Vi har ikke ønsket å vite kjønn på barnet. Det er først og fremst en medisinsk undersøkelse og fastsetting av termin. Er man dypt uenig i UL termin bør det tas en ny før uke 20 for å bekrefte eller avkrefte ny termindato.

Still til UL-timen med et åpent sinn!! Det er de mindre hyggelige opplevelsene som kommer fram i lyset;)

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med SØF....

Har blitt godt tatt hånd om i forbindelse med forrige fødsel, MA i januar i fjor, og ikke minst oppfølgingen jeg har fått med nurket i magen denne gangen... Har vært på ul på SØF 2 ganger - På den rutinemessige ul i uke 18 fikk vi skikkelig god service, var der inne i 1 time,sjekket nøye at alt var i orden og hun brukte lang tid på å få noen fine bilder som vi kunne ta med hjem til storebror :) Utrolig bra!!

Gleder meg til jeg skal på føden også, har bare positive erfaringer derfra!!!

Lykke til på ul, håper du får en like fin opplevelse som meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...