Gå til innhold

Noen som har gode sovetips...?


mammatilgodgutt

Anbefalte innlegg

Sønnen vår våkner veldig ofte opptil flere ganger iløpet av natta? Noen som har noen lure tips til ting man kan gjøre for å unngå dette? Har dere døra åpen/lukket/på gløtt? Har dere det helt mørkt/litt lyst? Hvor kaldt/varmt har dere det på rommet? Om noen har erfart noe annet som funket bra, tar jeg gjerne imot tips. :) Evt ok å høre om flere også har samme problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi la han tidelig på eget rom og han sover hele natta igjennom med lukket dør og lyset av. Rommet skal være svalt. Ellers så synns jeg at det hjelper at han får seg et par blunder i løpet av dagen. Gjerne mens du går tur sånn at den ene blunden er i vogn( min sover bare sånn halveis i vogna, sånn at han ikke sover sånn skikkelig).

 

min sover fra 1930-.0945 noe som er helt fantastisk. Han har et godt soverhjerte og mistenker at han har det fra sin far og morfar;)

 

Men det er ikke alltid en kan gjøre noe med det heller. Noen barn sover rundt fra dag 1, mens andre ikke sover skikkelig om nettene før de er et par år gammle.

 

lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at gutten vår trenger rundt 20-21 grader på soverommet. Er det kaldere våkner han av at han blir kald (sparker alltid av seg), og er det varmere våkner han for han er klam og tørst.

Døra må stå litt på gløtt når han sovner for å få inn litt lys, deretter mørkt.

Så prøver jeg å få til at han spiser godt før han legger seg, så han ikke blir sulten i løpet av natta.

Han får også et varmt bad hver kveld.

Han sover på rommet med oss ennå.

Dette funker hos oss iallfall. Men må kanskje nevne at jeg har en gutt som stort sett alltid er lett å få til å sovne da, er jo ikke alle som har den luksusen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene våkner også endel på natta, så har også ønsket en vidunderkur! :o)

Har i hvert fall funnet ut at det må være sånn passelig varmt/kaldt på soverommet. Dessuten våknet hun mye for at jeg skulle gi henne smokken, har har smokkelenke hjulpet endel.

 

Ellers merker jeg at Helene våkner mindre når jeg har henne alene om natten enn når mannen har henne. Det er fordi jeg sover med ørepropper, sånn at jeg hører ikke alle lydene hennes. Hører henne bare når det virkelig er noe (hun ligger jo 30 cm unna meg da, så det er ikke sånn at jeg ikke hører altså!), men når det bare er småting så sovner hun igjen av seg selv... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet faktisk mini kun en gang, og da var det bare å legge han ned og så sov han videre. Og ikke nok med det, han sov helt til 06.20 (!), ellers sover han kun forbi 06 om han har hatt en dårlig natt. Vi hadde nitten grader på rommet i natt mot 16-17 som vi pleier, kanskje det hadde noe å si? Skal ihvertfall prøve å ha litt mer varme i natt også og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...