Gå til innhold

Kan vi spise Vossafår når vi er gravide?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst på Vossafår, men det er jo på en måte spekemat...ubehandlet...så jeg har holdt meg unna så langt....

Noen som vet om det er greit å spise dette når man er gravid!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

desverre det regnes nok som spekemat...det er jo det samme som salami

Skrevet

Ja, jeg var ganske sikker på at det ikke var noe for oss gravide, så jeg er glad jeg har holdt meg unna....men har sååå lyst på......vil ha noe salt pålegg....er lei av ost, sylte, banan etc på skiva..........

Noen forslag til salt pålegg:=) ?!

Skrevet

tja det var det...du har jo salt bankakjøtt og diverse sånnt som er kokt...

Skrevet

Legg det i fryseren et par dager så skal det være trygt å spise :)

Skrevet

nei det er ikke det...for husker ikke navnene på de her bakteriene men den enne forsvinner med frysing men det gjør ikke den andre så det er ikke en sjanse jeg ville tatt +++ at det må hvere kaldere en -22 i fryseren

Skrevet

Jeg er kjempeglad i spekemat, og det var ikke noe morsomt å måtte holde seg unna fenalåret i jula. Og ølen. Og akevitten.

Denne uka hadde jeg bursdag, og min velmenende og supersøte svigermor, som nok ikke har satt seg helt inn i dagens kostholdsråd for gravide, sendte meg to pakker fenalår, to pakker serranoskinke og en rødvinspølse i posten. Og de går ut på dato lenge før termin, så da blir det namnam på sambo, og ingenting på saltsugne meg, buhu! Ikke hadde jeg hjerte til å fortelle henne om tabben heller, da hadde hun blitt kjempelei seg.

Så nå sitter jeg bare og tenker på godsakene i kjøleskapet, og gleder meg til jeg kan spise og drikke som et normalt menneske igjen...:)

Skrevet

du får legge noe i fryseren så du kan kose deg med etter at bane er kommet til verden

Skrevet

ja er det ikke typisk at man har lyst på ting man ikke kan spise..

har hatt sinnsykt lyst på salami.. nå ligger det bare en pakke som roper navnet mitt i kjøleskapet.. hehe.. må få samboren til å spise den opp, den er jo så fin der den ligger.. hehe

Skrevet

Nån som vet nåkka om røyka laks?? Har hørt at det e trygt, men vet ikke...

Skrevet

Røket laks kan du spise så lenge det er helt ferskt... Er bare å sjekke www.matportalen.no

Skrevet

Heisann! Er no i veke 9 og har spist Vossafår heile tida...har ikkje tenkt så langt eg hmm.... men overlever vel;))

Skrevet

hei, jeg spsier salami, gjorde jeg med første oxo. hmm kan man ikke spise det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...