Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jenta vår e 1 år gammal og sitter med føta sine bøgd når vi køyre bil. Vi vil jo absolutt at ho skal sitta bakovervendt leeeenge, men d kan jo ikkje ver so behageleg å sitta med beina bøgd--- andre so har den erfaringa? og ka gjer/gjorde dokke me da?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Det er ikke farlig å sitte med bøyde ben. Er 1 åringen din lengere enn en gjennomsnittlig 4 åring? De anbefaler nemmelig bakovervendt til 4 år. Det er ofte vi voksne som syns det ser ubehagelig ut, å snur dem pga. av det. Kan du ikke legge bena i kors f. eks?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Det er første gang jeg har hørt om en ettåring som er over 110 cm. På tide og ringe guniess rekordbok tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Oj hun må være veldig lang siden mange 3-4 åringer på opp til 110 cm(som jeg vet om) sitter bakovervendt. Kankje hun komme i ginnes rekordbok.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 kanskje Hi har liten bil??? Ikke alle som har råd til og kjøpe ny bil i disse finans krise tider!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 HA-HA folkens! godt humør i dag? eg sa ikkje at dattera mi va 110 cm..!! det kan vere at vi har en bil som e litt trang?? Sete passa ikkje til bilen?? men jo dattera mi e en god del over snitte på lengde. og eg vil ha ho bakovervendt so lenge som mulig! men syns ikkje det ser behagelig ut å sitte slek ho gjere. Har ikkje skrive her inn på dinbaby.com på fleire mnd, pga sleke svar. d e jo aldri noke bra råd eller tips og få uansett! så det her gidd eg ikkje!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er første anonym som svarte, å jeg var ikke frekk! Kom også med et forslag. Til å gjerne ville ha barnet ditt bakovervendt forsvarte du deg fort.. Jeg har også en liten bil, har ingen mellomrom mellom setet og seteryggen. Mitt barn er 2 år. Passe lang til hans alder å være. Men jeg reagere på at du sier at DU syns det ser ubehagelig ut. Da stemmer kanskje det jeg skrev da. At de voksne syns det ser vondt ut og dermed snur barnet. Hun vet jo ikke bedre, så hun tror jo hun skal sitte sånn.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 De fleste 1 åringer er for lange til å sitte i bakovervendt bilsete uten å komme borti baksetet med beina. Vår jente var også det, og jeg satte beina hennes i kors "indianer/lotus" stilling. Det var hun fornøyd med. Nå er hun 2,5 og laaang for alderen. Hun skal sitte bakovervendt til hun er 3 år uansett. Hun har faktisk sluttet å klage. Hun hadde bare en periode når hun var rundt 1 år.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Har nok en hel del med selve setet å gjøre. Vi har to barneseter, et i hver bil. Det ene ble fort for lite for mini, så det bruker vi ikke mer nå, venter heller til han blir eldre og kan snus. Det var faktisk ingen benplass..Helt elendig! Det vi bruker nå er hts besafe combi (eller hva det heter) Der er iallefall ikke noe problem med fotplassen.Til større bil til mer benplass kan du ha, men blir uansett bra benplass. Om du virkelig vil at barnet skal sitte bakover lenger, invester i et skikkelig sete.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Vi har opel astra= liten bil og ungen på 3,5 år sitter bakovervendt. Helt vanlig at bena ikke henger rett ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå