Gå til innhold

vekstavvik på 12% minus i uke 38

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har hatt et lignende avvik?

hvordan var vekta/str på babyen ved termin eller fødsel isåfall?

fikk beskjed i uke 23 om at babyen var 3% OVER gjennomsnittet, men nå har det jo snudd helt.. *hm*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

det blir en passende baby på rundt 3kilo :)

min er no nede i -16% i uke 34..

men sist eg var inne i uke 32 var veksten i - 11 og da vart den beregna til 3100 ved fødsel..

Skrevet

åja:) trodde det var snakk om den "miniatyr"babyen jeg da! hehe:)

jm sa ikke noe om ca vekt ved fødsel nemmlig.. ville ikke tippe ..så hun sa bare at han var "for liten" ..merkelig..3 kg høres da normalt ut:)

Skrevet

I 2004 ble jeg satt i gang i uke 35+3 pga 37 % vekstavvik(sv.skapsforgiftning) Ut kom en liten kar på 1850 gram som spiste seg inn igjen i rute etter 4 uker.Så det trenger ikke være så skummelt som legene av og til antyder =)

Skrevet

Jeg hadde minus 13 prosent avvik i uke 29, hadde ny kontroll nå i uke 32, da lå han på normalen igjen, og da estimerte de til at han skulle være ca 3400 ved fødsel:)

Skrevet

Jenta mi hadde 13 % minus i vekstavvik i uke 38 (forrige svangerskap), og hun var nøyaktig 3000 gram da hun ble født 3 dager før termin. Helt fin størrelse det :)

Skrevet

Jenta mi hadde -17% i uke 32. Fikk ny kontroll i uke 34 for å se om hun tok til seg næring, og var fortsatt -17%. Så da var alt greit. Ble da regnet til å være 2400. Vokser bare i sin egen kurve;) Skal på ny kontroll igjen i uke 36 siden magemålet hennes var litt lite, men regner med vektsavviket er det samme da å.. Blir nok ei flott tulle på rundt 3000:D

Uke 35 nå forresten;)

Skrevet

Gutten min var helt på normal i uke 27 i uke 29 var han minus 16% har fått ny time etter fire uker, men bestilte meg en privat etter to uker, skal på torsdag så jeg håper at det har gått rett vei.

Skrevet

husker ikke hvilken uker d var men forje sv.skap ble han estimert til å være fra -22% -11% og -9 % vet ikke hvem som ble anntydet sist. men ut kom en velskapt gutt på 3030 g. gikk 4 dager over termin. men jeg er sikkert som min mor og får små barn selv var jeg størst i en søskenflokk på 3 og jeg veide 3150 g.

Skrevet

Legen sa til meg at alt mellom -15% til + 15% var helt normalt, og at selv om jeg var - 10% den ene dagen kunne jeg fort være +10% noen uker senere.

Ikke noe å bekymre seg for altså! :)

Skrevet

På min siste jordmor time ca uke 37 syntes de det var mye vekstavvik, husker ikke % for det sa de ikke, men symfysemålene hadde flatet seg ut. På UL på sykehuset uka etterpå så de god gjennomstrømming i navlestrengen, litt lite fostervann og ca 25% mindre baby. Hvis ikke fødselen kom i gang av seg selv etter ca en uke (ville da bli uke 39) ville de muligens sette meg i gang.

Fødselen begynte nøyaktig en uke senere og lillejenta mi ble født, 2600 g. Hun var liten og jeg var veldig nervøs, men hun la kjempefort på seg og er nå en jente helt på gj.snittet på vekt.

Selv om babyen er litt mindre enn gj.snittet går det jo absolutt som regel bra, ikke bekymre deg :-) . Du blir nok godt fulgt opp også om du har behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...