Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 irriterende at nesten alt jeg kjøper av ull til jenta vår nupper seg til:( hvorfor gjør det da, ingenting annet av hennes tøy nupper jo! noen råd? funker fint lite med nuppefjerneren min........
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 kjøp nuppe fjerner! Koster en hundre lapp på elkjøp!! helt suveren!
It's all about me Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Sliter med det på ullsokkene til guttungen også, de ser helt jævlige ut. Og nuppene er så store at nuppefjerner funker ikke. Kan ikke skjønne hvorfor. En del av av de er jo dyre ullvangsokker og de ble slik etter et par vasker. Mannen har flere par helt like sokker som er mange år gamle, de ser nye ut fremdeles så det er ikke maskina som ødelegger. Irriterende.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 har jo en slik en. sånn med batterier sant? en hvit en...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Funker ikke nuppefjerner? Det går helt fint her i alle fall, spes om man tar det "tidlig". Helt vanlig hvit og blå greie fra Claes Ohlson jeg har. Ull nupper alltid her i huset enten det er dyrt eller billig syns jeg. Til store som små... Dvs Janus longs og gensere nupper mindre føler jeg...
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 akkurat. kjøpte ett skikkelig dyrt ulltøy sett (bukse og genser nettopp), og nå er buksa nuppete..ikke så mye men bør jo ikke nuppe allerde etter 1 vask...!
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Skal prøve på den ullbuksen...men kommer det ikke bare nye nupper i neste vask da? Det jeg mener, er om det er vits i å bruke den fjerneren da...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Kommer flere nupper etterhvert, ja, men ser litt penere ut underveis i alle fall. Jeg blåser i det sånn til vanlig, men tar meg et raid på strømpebuksene feks om hun skal ha kjole på, eller generelt se litt freshere ut i tøyet enn hva hun vanligvis gjør i barnehagen, hehe )
Piri Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Vask med milo og IKKE BRUK SKYLLEMIDDEL! For å fjerne store stygge nupper, bruk en barberhøvel. Stekk ut tøyet og barber forsiktig bort nuppene.
Shabby Cheap Chic Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Her går det i Janus og har ikke sett noen nupper enda.. Håndvasker jeg da... Innimellom går alt i maskina.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Jeg regner med dere vrenger tøyet når dere vasker det? Jeg vrenger tøyet, vasker på ullprogram med milo - uten skyll - og har faktisk mer nupper på andre klær enn på ullklærne. Men sokker er det ikke til å unngå på - de kommer når hun ligger på ryggen og sparker i gulvet eller gnir føttene inntil andre steder.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 vrenger ikke ulltøyet jeg nei...for prøve det neste gang!
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Jeg vasker ull på vrangen, på ullprogram med milo. Ikke noe skyllemiddel. Glemte å vrenge en body en gang og da ble det nupper med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå