Gå til innhold

Blir gal av hijab-debatten på nrk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blablabla alle har rett til å utøve sin religion, men alle har vel ikke rett til å bli politi? Arg! Vet at dette er oppbrukt nå, men blir så provosert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ser du på det da?

Du vet jo at det er en evigvarende diskusjon.

Skrevet

Fordi jeg sitter med lillemann i puppen og fjernkontrollen ligger utenfor rekkevedde:D

Skrevet

Jeg følger mye under middels med og jeg kan bare ikke skjønne at det har blitt en så gigantisk diskusjon i det hele tatt. Hvor mange hijabpolitidamer er det snakk om at finnes (potensielt) her i landet? Klarer bare ikke engasjere meg...

Skrevet

Foreløpig kun 1 hijabdame...

Skrevet

Engasjerer meg svært lite egentlig, men fulgte litt med, og synes at de hijabforsvarerne gjorde en forferdelig dårlig jobb. Irriterte meg i grunn mest over deres dårlige formuleringer, stamming, stotring og dårlige argumenter. Så faktisk ble jeg litt mer engasjert enn det jeg var for en time siden... :op

Skrevet

Jeg fatter bare ikke hva problemet er. Er det så ille å tilpasse seg norske regler og lover?

Skrevet

Var det Aslam Ashan (?) som sa det: Nå må ikke Norge bli mer pakistansk enn Pakistan..

Det går jo ikke med polihijab i muslimske land, hvorfor skal det blir lovlig i Norge?? Jeg er helt enig i at det er de som må tilpasse seg norske lover og regler, samt at politiet SKAL være nøytralt - derfor uniformen. Argumentet om at hijab ikke er et religiøst symbol faller litt på stengrunn, når det OPPFATTES som et av veldig mange. At det ikke er det får så være, men når det oppfattes slik er det ikke lenger nøytralitet i uniformen.

Om det blir ja til hijab, melder jeg meg inn i facebook-gruppa "ja til bruk av tyrolerhatt i politiet"....

Skrevet

Hm..liten korreksjon: Mye mulig det er lov med politihijab i muslimske land, men i følge Ashan var det ikke lovlig i det landet han refererte til, og jeg tror det var Pakistan..

Skrevet

Det er i Pakistan det ikke er tillat ja.

Det er forøvrig veldig mange som henger fast ved at hijab ikke er et reiligiøst symbol og dermed så burde det være lov. Men disse jentene som da skulle forsvare en politihijab satt jo selv og sa at det var et religiøst symbol. Så om det oppfattes som et religiøst symbol av de som bruker det så faller jo argumentet om at det ikke er det bort (dette argumentet kommer jo som regel fra ikke-muslimer).

Men som sagt tidligere jeg engasjerer meg egentlig ikke så mye, og hadde neppe reagert om jeg hadde sett en dame eller to med hijab på politihuset i Oslo.

Men synes fortsatt det er litt morsomt at det visstnok står i koranen at kvinner som bærer hijab heller ikke skal ha kontakt med menn (fysisk). Spennende å se hvordan de i en politijobb ute på gata skal løse den problematikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...