Gå til innhold

April: Hva kjøpe inn til nr 2?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Har vært så innstilt på at "siden-vi-har-en-fra-før" trenger vi ingenting.....at jeg med sjokk kom på nyfødtbleier i stad.

Og når jeg begynte å tenke kom jeg på at jeg må kjøpe ammeinnlegg og bind....og en ny madrass til en vugge vi har kjøpt brukt.

 

Er det mer jeg har glemt?

 

*i sjokk over at jeg ikke har tenkt på bleier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, her dukker det opp ting innimellom også. Vi kjøpte nytt lammeskinn til å ha i senga + ny overmadrass (det var denne krybbedødsangsten som man prøver å beskytte seg som best for... ærk) til sprinkelsenga. Jeg har kasta mye strømpebukser fordi de ble så stygge, så det trengte vi også (hovedsakelig bomull for vår del - kjøpt litt i ull også denne gangen siden det er litt kaldere nå). Kanskje ny ammebh? Mine fra sist fungerer helt fint men ser jo helt ...... ut. Er alle gulpe- og vaskekluter intakte? Her måtte jeg til pers med nye gulpekluter (de gamle har blitt oppvaskfiller etterhvert). Fant forøvrig ut at gaskluter i 40x70 var HALVE prisen på Rema enn Fretex (faktisk) om du skulle ønske et tips på det ;o) Og så måtte vi jo ha litt lyseblått da. Helseteppet fra sist var gått i oppløsning, så jeg har fått nytt i presang av venninne, og ullpleddet som mamma strikket sist måtte strikkes nytt siden somlehodene hadde klart å miste det på et kjøpesenter en gang i 2006.

 

Ang bleier og hva man begynner med og sånn, så har jeg vært på "gratis-greier-raid" de siste ukene. Rimi sin babypakke var kjempefin med masse nyttig stæsj oppi (smokker, bleier, nattbind - en hel pakke faktisk, avent flaske, engangssmekker fra libero, osv) - tror du kan registrere deg på rimi.no for den. Trenger du bleiebøtte så kan du få dette gratis på Barnas Hus/Reflex så og så mange uker før/etter fødsel - se hva som står på hjemmesidene. Apoteket har også gratis babypakke med bleier i 2 str (de 2 minste) + litt "kosmetikk" og smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte ny vogn med matchende stelleveske til da vi fikk Brede. Vi var ikke fornøyd med vognen vi hadde til Sondre - som forøvrig var en brukt-vogn kjøpt på finn.no. Vi måtte også kjøpe ny sprinkelseng med madrass siden vi fikk to tette. Kjøpte nytt lammeskinn og litt ullundertøy. (Brede ble født i januar-07) Kjekt med noe nytt og "stort" som vogn - ellers var jo det meste på plass, som stellebord, bilsete...

Av ammeinnlegg må jeg bare anbefale Thermobaby sine. Jeg hamstret i større mengder sist, da det var et stykke til nærmeste butikk. Hadde faktisk ikke behov for ullinnlegg - holdt meg tørr og varm med engangsinnleggene! (Fås i babyutstyrsbutikker, f.eks. på Reflex).

Nå som vi venter nummer tre ganske snart, har jeg enda ikke kjøpt noen ting! (Blir planlagt keisersnitt i slutten av mars...) Skal kjøpe ny madrass til sprinkelsengen - mulig vi også må kjøpe ny seng da Sondre sin gamle har vært brukt av 4 barn og er litt skanglete...Sengen står hos en venninne, så jeg må bare få fingen ut og hente den. Så får vi se om det blir ny seng, ellr om det greier seg med et strøk maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter! Her var mange gode ideer. Flere ting jeg ikke har tenkt på, ja... Ammeinnlegg må jeg selvsagt ha. Skal prøve å finne de du nevner, @nneliten. Gulpeklutene må jeg telle over. vet jeg kastet noen som ikke ble rene igjen, ellers gulpet Lille så lite at de ikke var så mye i bruk. Skal sjekke status på lammeskinnet jeg og. hukser det var et dyrt supermykt et. kan det vaskes mon tro? Blir det stivt og tovet da, eller blir det sånn som det er (eller var)?. Amme bh' ene mine må jeg også lete etter....hva har jeg tenkt på??!? Har i hvertfall kjøpt bleier i dag. For en mickro-mini-pakke *S*. De store tingene tror jeg er helt greie til en til..... nntatt madrass til nattvogga. I dagvogga satser jeg på arvemadrass fra Lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert vaskes (lammeskinnet) men ta deg en tur på en utstyrsbutikk og kjøp spesialvaskemiddel så er du sikker på ikke å ødelegge det (og så er det sikkert lanolintilskudd i det også for å beholde de gode egenskapene). Barnas Hus her jeg bor har i alle fall (nettopp kjøpt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det husker jeg det var et slit spesilmiddel der vi kjøpte skinnet. Vi fikk tilbud (nææ??) om å kjøpe det, men jeg kan ikke huske om jeg kjøpte den. Ullshampo eller noe.....må lete senere i kveld.

Også skal jeg prøve å skaffe med disse gratispakkene du skrev om. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...