Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere dåpsgavene til barna deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er jo 2 år og ikke helt i alderen der han bryr seg om gavene :o)

Men hvor skal jeg gjøre av noe som skal oppbevares i maaaange år ?

Det er liksom ikke ting som kan settes som pynt.

Et smykke, skje, kniv etc.

Alle tingene har ligget i en åpen pappeske i halvannet år på gjesterommet - som jeg nå holder på å rydde til nr. 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestikket han fikk er i bruk..

Ellers fikk han stort sett rammer og sparebøsser, alt dette står på en hylle på soverommet hans..

Skrevet

Nå har jeg bare gutt da, så ingen smykker. Men gavene han gikk, eks kopp i sølv og skje og gaffel er i bruk til daglig. Ikke noe poeng i å la det ligge nedpakket mener jeg. Vi kjøpte også kopp, fat og tallerken til han i porselen men det er ikke tatt i bruk. Står i kjøkkenskapet til han skal bruke det.

Hvorfor kan hun ikke bruke smykkene, eller kjøpe et enkelt smykkeskrin å ha de i til henne? Skje er sikkert og gitt i den tanke at det skal brukes...

Skrevet

Det er en gutt - og han fikk et lite kors smykke.

Og slirekniven vil jeg ikke han skal leke med :o)

Fikk mummi spisesett som vi bruker hele tiden, men sølvskjeen han fikk har jeg ikke så veldig lyst å ødelegge. Ellers fikk han album som jeg skal fylle med bilder og min første tann boks som blir litt vanskelig å sette ut.

Skrevet

Hvordan skal han greie å ødelegge sølvskjeen? Og når skal han få lov til å bruke den?

Her bruker ungene sølvbestikket fra dåpen (de fikk mye) til daglig. Ser ikke vitsen i at det skal ligge i en skuff..

Skrevet

Bestikket han fikk er i bruk, et par sparebøsser og annen småpynt i bokhylla på rommet hans, litt i vitrineskapet i stua og noe er fortsatt nedpakket. Fikk litt for mye sølv føler jeg, grenser for hvor mye jeg kan plassere i hyllene til pynt.

Skrevet

Vi bruker sølvet han har fått daglig. Resten står i seksjonen i stua sålenge. Sølv holder seg penest hvis det blir brukt, og hvis det blir noen riper i barneskjeene og sølvkoppen syns jeg det bare er sjarmerende senere:)

Skrevet

Bestikk - Brukes

Fotoalbum med plass til bilde også på forsiden, rør til fødsel og dåpsattes og kopp står i et skap med glassdør i stua.

Ramme med data gravert inn henger på veggen.

Dette var ting de begge har fått.

I tilegg har veslejente fått noen smykker, de kommer jeg til å kjøpe et smykke skrine for å oppbevare de i. Så får hun få de når hun er stor nok.

Skrevet

Smykker/armbånd = I bruk eller i et smykkeskrin ho fikk til dåpen

Sparebøsse/ ramme og dårsattes etui= på en fin, hvit hylle på rommet

Bestikk= i bruk ( det skal jo brukes :)

Ramme med dato/vekt/klokkeslett osv=på veggen i stua

Fikk endel annet også, som bøker, en håndmalt barnestol med bilde av Ole Brumm på setet med vekt, dato navn osv (SÅÅÅ fin!).

Når vi får en ny en til sommeren, skal vi oppebevare ting på hylla hans på veggen på rommet.

Skrevet

Skjeen bruker han til daglig.

Smykkene bruker han også ofte.

Små nips i sølv/tinn har han som pynt på rommet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...