Gå til innhold

Omganssyken - hvor lenge varer det vanligvis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er heldigvis velsignet med barn som stort sett er friske, men nå har minsta på 18 mnd fått omgangssyken:o( Hun har kastet opp siden torsdag og nå begynner jeg å lure på hvor lenge dette kan vare... Hun får heldigvis i seg litt væske, mm og kjeks inni mellom, så hun holder jo litt på det før det kommer opp igjen. Hun er i ok form av og til, før hun blir veldig slapp og sutrete igjen. I natt kastet hun opp over hele seg og i hele sengen...ikke noe gøy å måtte dusje ungen kl ett om natten fordi hun er full i spy:o( Håper bare det er over snart - hun er ikke verdens største frs før, og har nå gått ned til ca 7,6kg:o( Hun var 8,4 for et par uker siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk det i hus 3 ganger i løpet av 2008 og en av gangene varte det i en uke pr unge =)) Minstemann gikk ned 2 kg (fra 9-7kg) og storebror gikk ned nesten 1 kg (fra 14 til ca 13kg)

Det var den tøffeste omgangssjuka vi har hatt her. Men de andre varte bare noen timer om natta og opptil nesten 1 døgn =))

Er heldigvis lenge siden siste omgang nå, men jeg hadde en lett verson sist uke =))

Skrevet

Ok, så det er ikke uvanlig at det varer såpass lenge altså. Vi har bare hatt light-versjonen i hus før - men over natten og så borte - så jeg begynte bare å lure...

Skrevet

Som regel vare omgangsyke bare et par dager men noen virus kan sitte i i over en uke. Siden hun er så liten kan du kanskje vurdere å snakke med lege om ikke det gir seg. Det er så lett at små blir uttørket eller får skjeve saltverdier i blodet.

God bedring til jenten din

Skrevet

Ja, jeg får vel høre med legen hvis det ikke snart blir bedre. Hun har ganske tørre bleier, med veldig brungul urin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...