Gå til innhold

Ett spm til alle dere aleneforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det flere som opplever at altfor mange syns så synd på¨deg som er alene med barn?

Jeg syns ikke det er noe synd på meg, har verdens herligste datter og kunne ikke vært lykkeligere :)

Selvfølgelig skulle jeg ønske bf tok ansvar, men alle har sin egen vilje så det får jeg bare respektere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, men nå omgås jeg veldig mye aleneforeldre da. og om vi alle skal gå rundt og syns synn på hverandre blir det litt slitsomt i lengden.. hehe.

men så er jeg veldig fornøyd også. det var mange som syntes synn på meg når småen var nyfødt og jeg og barnefar var veldig uenige om samvær. men da hang jeg nesten ikke sammen.

Skrevet

Okai, skulle ønske jeg kjente flere aleneforeldre.

Når jeg var på åpen barnehage engang var det ei mor der som spurte masse spm ang det å være alene..

Spurte hvordan det var osv, nei det er tøft til tider sa jeg, men verdt det.

Da sa hun å herregud stakkars deg, jeg hadde gravd meg ned i sanden om jeg skulle blitt alenemor..

Skrevet

Nja, føler ikke jeg får melidenhet akuratt, men folk viser jo litt medfølelse for at jeg ikke har avlastning fra barnefar overhodet, og at sønnen min i praksis ikke har en far.

Aldri tenkt over det på den måten du legger det frem ihvertfall :)

Jeg har det også bra, veldig bra faktisk, men stikker jo litt ihjertet mitt ang sønnen min..men er lite jeg kan gjøre fra eller til ang. faren hans..

Skrevet

ja, da jeg var alene med 5 barn kom alle å "stakkar deg, går det bra osv.." ble helt frustrert jeg!

selvfølgelig gikk det bra, hadde aldri hatt så mye "fri" som da jeg ble alene med barna (bf som dro)

samvær annenhver lang helg + 2 etterm i uka. luksus,hehe..

men heldigvis så ordnet det seg med oss da:)

å selv om jeg nå sitter med 95% av ansvaret igjen (bf jobber mye + laaang arbeidsvei) så vil jeg ikke ha det annerledes:))

Skrevet

Da jeg ble alene med en liten baby opplevde jeg nettopp det du sier.

Ei på barselgruppa fortalte meg engang at når hun var misfornøyd med sitt liv så tenkte hun på meg og da forsto hun hvor heldig hun egentlig var...! Ble helt stum jeg.

Nå er jeg student og får iblandt kommentarer på at jeg er så flink som er alene med barn ved siden av studier. Men jeg synes at studentlivet er så fleksibelt at det går kjempefint. Dessuten er jeg mer strukturert enn de fleste andre i klassen min og jobber effektivt mens snuppa er i barnehagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...