Mammapudding Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan er dette med styrke i forhold til briller og linser..? Altså, hvis jeg bruker -4,25 i linsene, burde jeg kjøpe briller i samme styrke eller mer?
mamman til to gutter Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Ingen fasit på hvilke styrke du burde ha. Du burde gå og få tatt en ordentlig sjekk for å vite det sikkert.
Sylteflesk Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Er ikke optiker, men har brukt briller i over 30 år og linser i over 25, så regner meg som litt kvalifisert i hvert fall. Du må ha sterkere briller enn linser, for å kompensere for avstanden mellom brilleglasset og linsene. Jeg er veldig nærsynt, har linser minus 9 og briller minus 10. Er du mindre nærsynt, vil forskjellen være mindre. Hvis du har planer om å bestille briller på nett, burde du ha brilleseddel fra optiker først. Er mange andre faktorer som spiller inn også.
Mammapudding Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2009 Var på sjekk i dag, men tenkte ikke på å spørre om det med briller siden det var linser han sjekket. Kanskje han kan svare på det om jeg ringer i morgen? Må ikke ta en spesiell sjekk siden det er briller det er snakk om? Skal bare ha noen billige "krisebriller", så ikke noe stress om det ikke er heeeelt riktig, de jeg har nå er vel -3,75 tror jeg..
Mammapudding Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 Vet du, når jeg tenker meg litt om så har jeg jo skjev hornhinne også, så må jo tenke på det ved bestilling av briller. Så idiotisk at jeg ikke tenkte på det da jeg var hos optikern i dag:( Har ikke råd til å bruke så mye penger på briller, spesielt ikke siden det bare er til "krisebruk" og sånt..tenkte å bestille noen billige på lensway..men spørs vel med tanke på skjev hornhinne osv..Søren og, må vel vente noen år til med å bytte ut brillene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå