Gå til innhold

Hva syns dere om guttenavnet...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit, men ville ikke kalt min unge det.

Skrevet

hørtes utenlandsk ut. skal aldri si aldri men den må jeg nok venne meg litt til....

Skrevet

Er et norskt navn tror jeg...

Skrevet

Traust og litt traurig. Men vesentlig bedre enn "jålenavna" som leander, Carosander, Liam osv.

Skrevet

Carosander....he he hørtes ut som noe jeg kunne ha til frokost...

Skrevet

Betydning: Stamfarens etterkommer, seiersfolk/folkeseier

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Olav, som er utledet av det norrøne navnet Óláfr, som er en sammentrekning av to urnordiske ord som betyr "forfader/stamfar", og "etterkommer".

Kommentar: Kan også være en kortform av Nikolai, som er en form av Nikolas, som kommer fra Nikolaos, som er et gresk navn, som er en sammensetting av ordene "nike" som betyr "seier", og "laos" som betyr "folk".

Menneskekjøtt???

Skrevet

Charosander eller Carosander høres ut som en bildel, eller et verktøy!

Gruuusomt navn!

Skrevet

Men nå var det jo ikke carosander det ble spurt om.

Skrevet

Synes det er et fint navn :)

Kjenner ingen som heter det som fornavn, men to som har det som mellomnavn, de heter Lucas Olai og Henrik Olai.

Skrevet

Heter sønnen din Carosander eller?

Skrevet

Olai er et godt gammelt norsk navn det gitt...

Skrevet

Tenk deg når alle gutta med de femi, egenproduserte navnene (Chrissander, Christiander, Carosander) vokser opp til unge menn, det blir nok da rosa pannebånd kommer på moten for gutter neste gang;)

Skrevet

Hei, nei har ingen sønn som heter Carosander. Venter min første sønn nå og vurderer navnet Olai.

Vet ikke helt hvorfor denne tråden ble kuppet av navnet Carosander, har heller aldri hørt det navnet før.

Hilsen HI

Skrevet

Liker ikke navn som er hogd opp i to: (Nik)Olai, (Alek)Sander osv.

Skrevet

Olai stammer fra navnet Olav og det norrøne navnet Olafr. Men blir ogsp slått en sammenheng mellom Olai og Nikolai pga endelse på navnet.

Skrevet

Føler det er skikkelig trønder navn... Hehe, vet ikke hvorfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...