Gå til innhold

Det Store Spørsmålet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt lei av innlegg alla "kan mitt barn gå i bhg om..." Men nå tror jeg jaggu jeg spør selv:-)

Gutt 19 mnd, omgangssyke (kun oppkast) Siste gang han kasta opp var søndag morgen. 39 i feber i hele går, 38 frem til kl 15 i dag, deretter feberfri. Er i godt humør, men spiser fortsatt ikke så mye (men litt vil han ha).

Gå i bhg i morgen om fortsatt feberfri i morgen eller vente en dag til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt ham i bhg. dersom han ellers var i fin form. Se det an i morgen.

Skrevet

Snakket med en dame som jobbet i sykepleien. De må holde seg hjemme fra jobb i 48 timer etter omganssyke fordi det er veldig smittsomt. Tenk hva du hadde ønsket at de andre barna gjorde. Kanskje vente ett døgn til synes jeg. Selv om han virker pigg er allikevell kroppen sliten etter en slik sjau. Man må jo også se ann egen arbeids situasjon, om du har mulighet til å være hjemme en dag til.

Skrevet

Jeg har absolutt mulighet til det, planen var å gå i åpen bhg. Grunnen var mye at jeg har sittet hjemme uten avlastning i 5 dager nå. Jeg begynner å bli litt grønn i trynet. Ingen som vil besøke meg heller med oppkastbarn og alle besteforeldre har reist bort.

Men det jar jo i praksis gått 48 timer etter siste oppkast så vi får se

Skrevet

"Regelen" jeg har holdt meg til, etter råd fra helsesøster og lege, er 1 dag feberfri før barnehage/ut.

Skrevet

Jeg holder meg til minimum et døgn hjemme etter siste feber. Minimum 2 døgn etter siste oppkast/diare ved omgangsyke. Det er om de er helt friske og fine. Er de slappe, slitne eller ikke helt seg selv ennå så har jeg de hjemme til de er som vanlig igjen.

Skrevet

ok, vi holder oss hjemme en dag til:-) Gleder meg til å trekke inn frisk luft;-)

Skrevet

Sikkert lurt! Jeg har hatt to troll hjemme med vannkopper i 2 uker, en uke hver.. Og det var sååååååååå godt å kunne sende de friske og glade i barnehagen i dag og kunne legge meg ned og hvile hode og bekken med verdens beste samvittighet :)

Håper han holder seg frisk , så er det din dag på onsdag!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...