L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 skal ha gjester stort sett hele uka og lurer på hva jeg skal servere... Gjerne noe som kan fryses... har laget: boller og wienerbrød samt gulerot muffins... Men vil gjerne ha en lettvint kake, som er idiot sikkert=)=)=) hehe... TUSEN TAKK=) er helt TOM for ideer:/
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 sjokoladekake er jo en sikker vinner. enkel å lage og kan fryses. ellers har du jo browniesmuffins. tar bare 13 min i ovnen. så det er kjapt, enkelt og nyyydelig
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Da slår jeg til med krydderkake som jeg lager i skuff også fryser jeg ned passe store biter. Så er det bare å ta opp sånn etterhvert. Ellers er jeg stor på twist skåler, eventuelt vafler. osv. Dream isene kommer også i mange fine smaker og fasonger, vi prøvde den med mint og sjokkis i går og den var knall god.
murmelmamma Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Kefirkake i langpanne 1 liter kefir 8 dl sukker 4 ts natron 12 dl mel 3 ts kanel 200 g margarin – røres inn til slutt glasur: 100 g margarin – smeltet 250 g melis 2 ss kakao 2 ts vaniljesukker 4 ss sterk kaffe denne er kjempegod...SUPERENKEL å lage...og bare så lettvint..... rør alt sammen. blir kjempegod å fryse også...vi bruker den både med og uten sjokoladeglasur. Ellers er eplekake en slager hos oss..med vaniljeis eller krem... her er en superenkel oppskrift.. 200 gr smør og 200 gr sukker rører hvit. Tilsett 4 egg, ett av gangen. tilsett 200 gr hvetemel med 1 ts bakepulver i. Ha røren i en rundt form og legg eplebåter tett i tett på toppen. Strø over sukker og kanel. steik på 200 grader i ca 20 minutter. Denne er også strålende å fryse...og ta opp igjen. Varm den i mikroen..så er lykken fullkommen..... ellers så bruker vi mye Crumblecake....( sikkert feil skrevet......) http://www.tine.no/page?id=28&key=56060&cat=672 denne er kjempegod....vi bytter på hva vi har i...feks....skogsbær...jordbær....rabarbra....plommer...eller epler...nam nam! kan også lages i god tid..og fryses......veldig enkelt...bare tine den sakte i ovn..så blir den som nylaget!! med is eller vaniljesaus til...nam nam!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2009 jeg prøvde meg på den brownies oppskriften som lå på kokeboken sine sider, men jeg fikk de ikke til ((( De ble LITT for lite stekt:( har du en god oppskrift på krydderkaken?=) Bruker du den som den er eller tar du litt melis oppå? Ja kanskje man satser på det enkle... noen vaffler og is en dag=)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 hmm... kanskje du hadde litt for mye i formene da? de skal bare være halvfulle. eller kanskje ovnen ikke var varm nok da du satt de inni?
Hikken Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Blåbærkake! Akkurat fått oppskriften av en i barselgruppa, men bakt den fire ganger allerede :-) idiotsikker! 2 dl egg 2 dl sukker visp lenge til tjukk eggedosis Ha i 2,75 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 50 g smelta smør blnada med 1 dl vann ha i liten rund form (22 cm) strø på blåbær (en god neve) og litt kanel og sukker på toppen stek nest nederst i 35-40 min på 180 grader :-) (ha over bakepapir mot slutten hvis den blir veldig mørk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå