Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Ser ut til at vi bllir å flytte dit, så lurer litt på om det er noen som kan fortelle meg litt hvordan det er å bo med barn der borte.
Skottland Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Jeg bor i Skottland og har bodd her i snart 3 år. Bare spør i vei om hva du lurer på, eller send meg en pm hvis du vil.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Hei! Jeg har bodd i Skottland i litt over ett år nå , med mann og to barn - en på fem år og en på ett år. Mitt råd til deg er: Styr unna, hvis du kan - det har vært en spennede og fin tid på mange måter - men har du andre alternativer en UK så ville jeg gått for det. Alltid dårlig vær, surt og blåser - dårlig utdanning, også i privat sektor. Masse masse søppel, fatiigdom, og trygdede folk. Fint som en lang ferie tur - og masse parker og castles - men å bo her - nei jeg lengter hjem eller bort fra denne øya. Hvis du må flytte hit, ta vare på barna dine - mye alternativ barneoppdragelse, Potetgull til lunsj i barnehagen og dessert hver dag....Planlegg et lengre opphold her, det er spennende - men ikke fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Hei jeg som er hi, jeg fant ikke igjen forumet hehe. SÅ håper du fortsatt er her. Hvor i scotland bor du? ER du gift med en derfra eller er du der som følge av jobb/skole? Jeg er egentlig bare ute etter å høre litt om hverdagslivet egentlig. hva jeg kan forvente meg. Og til deg som svarte som nummer 2., så er det ikke at jeg tror at det blir spennede å bo der men mannen min bor der og kommer til å måtte bo der i 7 år til. Jeg og barna ble igjen her fordi det akkurat når ha flyttet ikke var mulig for meg å ta steget. Men vi ser jo hverandre fryktelig lite da han har ting som må følges opp der og jeg her og jeg tviler på at vi vil forstsatt være gift om noen år om vi fortsetter å bo slik som nå og barna mine vokser opp med en far de knapt får se, noe som er vondt for både de og faren. Desutten er det ikke så lett å klare seg her alene heller (siden han ikke kan bidra meg så mye økonomisk her akkurat nå.) Min mann ville nok helst at hans barn ikke skal vokse opp der borte og holder ikke skjult at det er mye negativt, men samtidig vil han gjerne at vi skal være der sammen han. Derfor har han sagt at det må bli opp til meg om jeg tør og vil flytte på meg og barna. Så jeg vil gjerne høre det negative og det positive, som finnes.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Jeg har bodd i Skottland i 5 aar og er gift med en skotte. Vi har en datter paa 5 som skal begynne paa skolen naa. Skolesystemet er annerledes enn i Norge, men jeg tror absolutt ikke det er daarligere. Det finnes omraader her med council houses, nesten som en ghetto og det er jeg ikke saa glad i. Det er mye tydeligere forskjell mellom rik og de som ikke har penger. Vaeret er godt skiftende, og dager som begynner med regn kan godt ende opp iskolskinnfra blaa himmel. Mat, klaer og "ting" er mye billigere her ogom du bor forholdsvis naer en av storbyene boer det gaa bra. Selv bor jeg 20 min. utenfor Glasgow, og trives godt Skolemessig saa setter de fokus pa mye mer kultur enn vi gjoer i Norge(eksempel musikk) det er dansestudioer de fleste steder, fotball, og har du smaa barn har de fleste kirker "mother and toddler group", der er vanligvis ikke i regi av kirken m en privatpersoner. Jeg hadde nok flyttet hjem om mannen var enig, men ikke fordi jeg ikke trives bare fordi familien min er der hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå