Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan er det å bo der? Tenkte ikke Nesttun sentrum, men opp på Midttun, Helldalsåsen eller noe... Evt Skjold. Har sett på noen eneboliger rundt der, og prisene er jo ikke så aller verst. Hvordan er det å bo der for barn? Lett å få barnehageplass? Gode uteområder, turmuligheter osv? Negativt/positivt med området?
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jepp. Veldig fint og barnevennlig :-) Trives veldig godt. Har fått barnehageplass til begge i allefall.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 jeg har bodd 20 år i sædal... hjelper det? det er jo rett i nærheten av helldalsåsen
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 forresten.. kom deg oppover der ja. jeg jobber med saken selv
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Ok, det høres jo bra ut=) Er litt skeptisk etter å ha hørt at deler av området er veeldig skyggefullt, men det ser vi jo evt på visning da. Men det blir vel gjerne heller ut mot Arna det?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Stemmer det, bobo, husker det når du sier det=) Skal dere flytte igjen altså? Dritt lei naboene nå? =P
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Er ikke det her, men i Helldal kan det nok være det. Jeg bor på Skjold/ Hop siden ;-)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 nei man tar av fra midttun og kjører opp i sædal tar ca 4 min. ikke utover mot arna. der oppe har du gangavstand til 2 bhg. den ene gårdsbhg. gangavstand til butikk og barneskolen som er på vei
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 jeg har lyst å flytte. T vil ikke selge helt enda.jeg har mesteparten av familien der oppe. pluss at det er gangavstand til det jeg trenger. så når jeg skal være alene i 5 uker med 2 tette. så hadde det gjort ting 100 ganger enklere for meg
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Ok=) Kjenner noen som bor på Skjold (der med alle dyrenavngatene...=P) og det er jo veldig greit område virker det som, men jeg vil gjerne bo litt høyere opp... Hm, jeg er kravstor, og mannen må jo også være enig! Hehe... Sædal blir vel høyere oppe da. Vi får se om vi får solgt leiligheten til en ok pris, jeg begynner å bli ganske lei av å bo i blokk nå... Har veldig lyst på enebolig snart...
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 He he, jeg er glad jeg ikke bor høyt oppe nå som det er glatt ;-) Hele området er fint, syns jeg, og vi har bare 10 min å gå til Nesttun. Veldig praktisk. Bodde på Laksevåg før, og trives mye bedre her! Lykke til :-)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 sædal er høyere opp ja. 10 min å kjøre til lagunen, 5 min til nesttun,15 min til byn. så det er jo sentralt sånn sett. men det føles som om man bor litt mer i utkanten siden det er så rolig der. VELDIG fint sted å la barna vokse opp. ikke noe skumle miljøer. pluss at du har turområde rett utenfor døren omtrent
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 morsomt at du sier det spetakkel... jeg bor på laksevåg nå. he he.. sambo er vokst opp her. men jeg trives ikke i det hele tatt. er ikke vant til å bo sånn. sier jo seg selv når jeg er vokst opp i sædal, og har bodd et år i øygarden etter det. føler meg som en hund i bur el noe sånt
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg fikk nettopp avklart av mannen at Skjold/Hop er et myyye større område enn jeg trodde (han er fra fana så er nok litt mer kjent der enn meg). Der er det jo egentlig veldig mange fine områder! Sentralt er det jo også... Syns egentlig det virker som et ok sted å bo, bor i Loddefjord nå, og trives egentlig ikke så godt. Litt for mye styr her egentlig. Sentralt og veldig greit, men for mye pes.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 Dette høres jo egentlig veldig bra ut! Får høre hva mannen mener, han vil helst til blomsterdalen/hjellestad, og det er jo fint der også, men sabla dyre hus da... Og mindre sentralt egentlig.
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Ja, skrekk og gru. Vi bodde i Kringsjåveien. Masse eksos og bråk :-S
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 he he.. ikke så langt herfra da. bor på øvre lyngbø
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #18 Skrevet 16. februar 2009 Uff, liker ikke eksos og bråk =( vil at ungene skal vokse opp med hage og nærmt skogen, og ikke midt i ghettoen, så vi flytter så fort som mulig...=P Hadde bare boligprisene gått litt opp hadde vi solgt NÅ, for jeg begynner å bli veldig lei.. Jaja, vi får se hva megleren sier=)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #19 Skrevet 16. februar 2009 samme tanken har jeg. skjønner jo at T nekter å selge hvis vi selger med tap da. betalte jo en god del for huset. og så har vi brukt opp førstehjemslånet begge 2. mulig vi bare leier ut huset. men da må vi bo her en stund til og betale ned mer på lånet først
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 Bor i sandnes så ikke "inside" informasjon om det. Men siden jeg har familie i Bergen så svarer jeg. To av mine kusiner bor på Midtun, kjører inn der med Safari og fremover på pynten. Ligger endel nye hus der. De har fin utsikt, sentral og kort vei til Nestun og trives veldig godt... Lykke til med husjakt Sauen. Selv akkurat oppgradert fra 2 soverom til hus med 4 soverom- men må vente til august med å flytte...
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #21 Skrevet 16. februar 2009 Ja, det er jo også en mulighet å leie ut... Vi kjøpte jo når prisene var ganske høye også... Skulle vi møtes på sartor i 3-tiden på torsdag forresten? K kjører meg og Anniken ut så regner med vi er der litt over tre... Hvor ligger dette lekelandet da? Er det inne på selve senteret eller? Skal mamma1gang ha med seg begge ungene eller? veldig spent på å se babyen altså! =) Ser forresten dere har bestemt dere for Nathalie, kjempefint navn=)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #22 Skrevet 16. februar 2009 Ja, så du hadde kjøpt deg hus - det var jo kjempekjekt=) Godt å få litt flere soverom ja! Det trenger nok vi også snart, har jo bare 2 soverom her. Går greit en stund siden det ene er stort, men vil jo helst ha et rom hver til dem.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #23 Skrevet 16. februar 2009 jepp. glemte forresten å si at vi drar gubbene med oss. må jo ha sjåfører. he he.. så du kan jo høre om K har lyst å bli med inn også?? det ligger på selve senteret,men egen inngang tror jeg. utfordringen blir å finne inngangen. ser ut til at den er på en av sidene. men vi skal alltids finne fram. er jo bare å spørre i infoen på senteret hvis vi ikke finner det takk takk... elsker det navnet. kunne bare ikke bli noe annet.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 16. februar 2009 #24 Skrevet 16. februar 2009 Ok, kan høre med K også ja, om han er med=) Vet ikke om han har noe planer på torsdagen... Vi finner alltids frem=)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. februar 2009 #25 Skrevet 16. februar 2009 her er forresten info http://www.sartorsenter.no/dokumenter/BrosjyreLek_07.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå