Alyssa Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg jobber nå 100%, man-fre "8-4"-jobb, (kontorjobb). Har lyst til å være mer hjemme med lille gutten min. Har tenkt at jeg kanskje kunne gått ned i stilling til 40% eller no i nåværende jobb, og så jobba noen helger i en annen jobb i tillegg. Dette siden jeg vil tjene mer på helger enn hverdagsjobb, samt at jeg vil få noe kontantstøtte. Noen som vet om arbeidsgiver har plikt til å gi meg dette? Eller om de kan nekte det siden jeg skal jobbe litt et annet sted? Blir veldig glad for svar! :-)
hårsår Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Det er bare å spørre i vei! Vil tro at i disse trange tidene vil det være en drøm å ha arb.takere som ønsker mindre jobb =))
Gjest -<<- Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Du har rett til å redusere stillingen din med mindre dette er svært vanskelig gjennomførbart i praksis. Forutsatt at du har barn under ti år. Tviler på de kan si noe på at du tar en annen jobb med andre arbeidstider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå