Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Hva hadde du gjort hvis du hører nabo paret krangler, og du vet at de har barn... barnet gråter når foreldrene krangler. Hadde du ringt barnevernet da?
Gerd-Johan Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hm.... Ja faktisk det tror jeg. Barn skal ha det godt, Men jeg ville kun ringt dersom det hadde gjentatt seg og gjentatt seg. Vi har en politimann til nabo. Igår sto jeg i loftsvinduet, og han var ute med sine to barn på henholdsvis 8 og 11 år. De begynte å krangle og han ropte og skrek til dem. Brukte banneord. Så slo han den ene( den minste) med snøskufla. Kjempehardt! Ungen ble redd og skygget unna. Det er mye man ikke vet om andre, skjønner jeg.... Under den "trygge" fasaden...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 ringte du barneværnet da? for det hadde jaggu jeg gjort hvis jeg så en far (eller mor) slå ungen sin med en snøskuffe.............
Gjest -<<- Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Én gang, neppe. Flere ganger, ja. Men jeg hadde antagelig først og fremst ringt politiet og meldt husbråk om de jevnlig hadde så høylydte krangler at vi ble ufrivillig publikum. Da vil det gå melding til barnevernet mer eller mindre automatisk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 noen som jobber i barnevernet her som kan svare på spørsmålet i hovedinnlegget?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Dette må jo være tull. Hvem er det som ikke krangler litt inni mellom, ikke dermed sagt man er dårlige foreldre av den grunn. Barn tar ikke skade av å gråte litt. Enig at man bør la vær å krangle foran barna, men syns ikke nødvendigvis det er omsorgssvikt. Syns enkelte her blander seg litt vel mye i hva andre driver med. Skaff deg et liv.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 herregud slutt å bland dere i ting dere ikke har noe med!! alle krangler jo! skjer det flere ganger i uka e.l, ja da kan du jo si i fra til naboen ikke til b.v b.v kan ikke gjøre noe med foreldre som krangler, ærlig talt de har myyyye viktigere saker å ta seg av en et par som har sine krangler. hvordan hadde du reagert vist b.v kom på døra de pga du hadde kranglet med mannen din?? ærlig talt så blir jeg skikkelig forbanna på slike mennesker som deg! skal blande seg opp i alt å tro de er så jæævlig mye bedre en andre!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 ehh, ta dere sammen selv dere to siste her! Har jeg sagt jeg skal gjøre det??! Nei dette var et spørsmål, siden dette er noe vi har opplevd selv! Fikk brev fra barnevernet her om dagen. Er så trist og lei meg..har bare gråtet hele helgen. Stod det var en anonym som hadde ringt inn. Vi vet at dette er en nabo, et eldre ektepar, skikkelig sinna par..som tidligere har blitt kjempe sinna da barnet vårt badet på terrassen på sommeren, og de fikk litt vann på terassen sin under. Husker vi hadde en krangel den datoen de skriver i brevet. Varte ikke mere enn 10 min. Dette skjer ikke ofte. Blir helt oppgitt! Syns ikke dette har noe med barnevernet å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Krangler dere virkelig så barna deres begynner å gråte? Slik at naboen hører det? Stakkars ungene deres sier jeg bare da! Voks opp!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Det er da ikke uvanlig at barn begyner å gråte når foreldrene krangler. Særlig barn som opplever det skjelden. Blir en vanesak sånt også. Var hos ei venninne forrige helg, og der bannet mannen hennes til henne. Barnet begynte å gråte. Hun er forresten barnevernspedagog. Husker selv jeg gråt da mor og far kranglet. Selv om jeg alt i allt hadde en super barndom.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Hvis man ikke klarer å la slikt ligge til etter at ungene er lagt og det hele kan foregå rolig på et egnet sted, håper jeg man unasett er oppegående nok til å stoppe når ungene begynner å gråte? Virker ikke slik på noen av innleggene her...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Nå ble jeg skikkelig fortvilet - på vegne av alle deres barn. Det er virkelig ikke riktig at dere skal krangle så voldsomt at barna begynner å gråte! Det må da gå an å diskutere på sivilisert vis. Jeg hadde virkelig brydd meg om jeg gjentatte ganger hadde hørt nabobarnet grine fordi foreldrene kranglet.Kanskje ikke bare den ene gangen, men gjentatte ganger? JA! Ellers hadde jeg ikke fått sove om natta... Men sånn er jeg. Kanskje ikke BV, men snakke med foreldrene, brydd meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå