Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Min samboer og far til mitt barn på 4 og et halvt år skal være borte fra oss i et år i utlandet. På denne tiden mener han selv at han ikke har mulighet til å komme hjem mer enn 2 ganger. Han ble kjempefornærmet da jeg sa at det at det skal gå et halvt år mellom hver gang de skal møtes, i hans alder, vil være destruktivt for barnet og forholdet deres imellom. HVA mener dere, og eventuelt hvor mye bør de møtes. Alle råd mottas med takk, da jeg er svært utilfreds med denne situasjonen.
Sannali Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Er det slik å forstå at han skal være i et område hvor dere ikke kan reise å besøke han? Dersom han har gått inn på en slik avtale må dere jo ha snakket om dette sammen på forhånd, og aspektetet med hvor mange ganger dere kommer til å ha mulighet til å møtes må jo ha kommet opp før nå? Jeg er ingen ekspert i barnepsykologi, men jeg regner med at dere må bruke mye tid på å forklare hvorfor pappa skal reise bort og at han kommer hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 En fire og halvt åring vil jo huske pappa da, og kan snakke på telefon med han så det får nok bra selv om han nok vil savne noe veldig. Men kan nok hende at når han er borte fra dere så savner han dere såpassmye at han fort bestemmer å ta noen ekstra turer hjem.
serin@ Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror det kommer til å gå fint, få dere skype så kan barn og far snakke og se hverandre der ihvertfall. Min vennines datter og hennes samboer måtte gjøre det når de bodde i to forsjellige land. Det går helt fint med jenta idag, eneste var at hun var forferdelig klengete når han flyttet hjem etter 14 mnd. Hun var nesten 5 når faren flyttet. De så hverandre 4 ganger, 1 uke hver gang på den tiden. Men, det jeg stusset over, kan ikke dere også reise ned til ham på besøk 2 ganger? Så blir det hver 3. mnd, istedenfor hver 6.?? Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå