Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 30+0 i dag og lurer på en ting... syns at jeg de siste dagene har kjent mindre liv fra mini enn tidligere... Kjenner han opptil 4-6 ganger om dagen, men ikke på samme måte som før...

Har også vondt oppunder ribbbeina, men kjenner ingen spark oppunder der. Kan det være at han ligger med føttene bak ribbbeina feks?....Blir fort bekymret når han ikke er så aktiv som før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med en jordmor, det er liksom regel nr èn om man merker endringer i bevegelsesmønster.

Når det er sagt, kan det hende han har det litt trangere nå, så kanskje det påvirker bevegelsene, men likevel, bekymret for babyen= ringe jordmor

Skrevet

Hei hei :)

Jeg hadde samme "angsten" i den uken... Var på kontroll til fastlegen min og han sa at så lenge jeg kjenner liv så er alt bare bra. Det begynner jo også å bli mer trangt for småen nå, så babyen har ikke så stor plass som før. Jeg har hatt et par dager der jeg nesten ikke kjenner noe liv, kjenner bare at han snur seg og vips neste dag så er han helt turbo og sparker så det holder :)

Jeg skjønner godt bekymringene dine, har de selv. Men blir beroliget med en gang jeg kjenner liv :)

Skrevet

kjenner han jo... bare mindre enn før. Kan ringe jordmor i morga og høre hva hun sier...! Er nok trangere der inne ...+ at jeg har en liten følelse av at han har snudd seg med ryggen ut mot min mage...

Skrevet

jeg ringte føden når jeg var 29+6, hadde da vært bekymret noen dager. de tok meg inn med en gang og tok en spaketest + ul. de var så søte der, og oppfordret alle gravide til å ringe føden/jordmor når de er bekymret. er noe som hegter "tell trivsel" og vi skal telle og være oppmerksomme på endringer i bevegelsesmønsteret!:) ring og hør hva de sier!;)

Skrevet

Har tenkt på det, men gruer meg til å ringe og plage de om det ikke skulle være nødvendig...! Kjente du mindre liv eller kjente du ingenting?

Skrevet

Jeg kjente betydelig mindre liv, og nå jeg kjente noe var jeg usikker på om det vare "reelle" bevegelser eller noe jeg innbilte meg. Var også redd for å ringe, utsatte det et par dager, men så tenkte jeg: "det er jo babyen min". Når jeg ringte sa jeg hvoro langt på vei jeg var og hvordan situasjonen var.. Så spurte jeg om de hadde noen tips til hva jeg kunne gjøre bortsett fra det jeg alt hadde gjort (drukket et glass juice, spist sukker etc), men de sa jeg heller skulle komme ned så fikk de sjekket det ordentlig. Siden den gang har jeg kjent mer liv en noen gang gjennom svangerskapet!:) Bare ring, det kommer til å gå bra - det lover jeg! du skal bry deg om endringer, det viser at du er god mor!:)

Skrevet

Ringte og fikk beskjed om å komme inn... alt såg veldig bra ut og nå sparker seff mini som bare det :)

Skrevet

Var selv på føden med samme bekymring - og fikk høre at uke 29-32 var typiske bekymringsuker pg dette.. Det blir rett og slett trangt nå, og det er ikke noe moment i bevegelsene lenger.. Spiren sparka som en tulling under registreringen, men siden jeg har morkaken på front så hadde også leiet mye å si.. Jeg kjente ikke en døyt jeg.. På UL var det så mye makking der inne at jm brukte en halvtime på å få målt blodgjennomstrømningen skikkelig... kjente fortsatt ikkeno.

2 uker etter har hun snudd på seg så nå er det mere liv igjen, men helt annerledes bevegelser enn for 1-2mnd siden.

Skrevet

det er ofte sånn det blir!!:)

men så bra du ringte til slutt, da slipper du å gå med den bekymringen mer!:) håper du ble tatt godt imot!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...