Mamman til Mia Camilia Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Tenkte jeg skulle skrive et ønskebrev jeg. Men hva skriver man i et slikt brev da? Hva har dere skrevet?
3xMamma :) Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Mener du da hva du ønsker på føden? Har du født før?
Mamman til Mia Camilia Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2009 Ja, er det jeg mener Nei, har ikke født før. Kanskje det derfor er litt vanskelig? Jeg vet iallefall at jeg vil prøve meg på å ikke ha smertelinding.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har skrevet litt om det vi vet om babyen og hvordan jeg vil at det skal fokuseres på. Jeg har og skrevet litt om min opplevelse av min første fødsel, hva jeg er redd og hva jeg ønsker av smertestillende. Ellers er det jo bare å skrive hva en ønsker.. er jo et ønskebrev!
3xMamma :) Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Ved første fødsel hadde jeg ikke noe ønskebrev. Med andre hadde jeg det, og da hadde jeg en formening om hva jeg gikk til. Jeg skrev om det som ikke funka på første fødsel og hva jeg da ville prøve på den andre. Det var mest om fødestillingen. Det blir jo personlig så det er vanskelig å gi noen direkte råd. Jeg hadde nok skrevet noe om smertestillende. Brukte bare akupunktur på første, på andre fikk jeg petidin, men den rakk ikke å virke. Tror jeg skal prøve uten denne gangen. Ihvertfall hvis det går like fort. Man må ikke ha ønskebrev, så hvis det ikke er noe spesielt du vil så ikke bry deg om det. Du kan evt begynne på en lapp og legge den sammen med fødselspapirene, og fylle på om det er noe mer du kommer på. Og ligger den i fødselspapirene så får du den med og jordmor finner den Jeg hadde glemt at den lå der, men jordmor leste den og fulgte den
Mamman til Mia Camilia Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 Takk for svar jenter Ser virkelig frem til dette!!! Syntes dere om brevet mitt til nå? Partner: Ønsker at barnefar er med under hele fødselen, da han selv ønsker dette. Ønsker at han får lov å være aktivt med under fødsel, slik at han ikke blir skyvet til side. Før fødsel: Vil gjerne prøve å ligge litt i varmt vann. Ønsker å kunne gå litt rundt. Klyster hadde vært ypperlig, da jeg er redd for flauser. Under Fødsel: Foretrekker naturlig smertelinding som f.eks akupunktur, massasje, avslapping, pusteteknikk og varmt vann! Ønsker ikke medisinsk smertelinding. -Dersom jeg ber om medisinsk smertelinding under fødsel, vil jeg da at dere prøver å snakke meg bort fra det, da jeg innerst inne ikke ønsker medisinsk smertelinding. Lystgass kan være ok, da jeg ikke ser på det på samme måte som f.eks epideral. Om jeg evnt skulle klippes vil jeg ikke vite om at det skjer, jeg vil iallefall ikke se saksa. Ønsker at partner tar en del bilder under fødsel. Etter fødselen: Ønsker at babyen blir lagt på brystet mitt rett etter fødsel. Vil at partneren min skal klippe navlestrengen, da dette er et stort ønske fra han selv. Jeg ønsker å være med på veiing og måling, og undersøkelsen etter fødsel. Etter dette er gjort, ønsker jeg å tilbringe tid alene sammen med barnefar og baby. Ønsker å se morkaka!
heleneogde2gutta Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 hei, jeg skrev fødebrev i går, etter litt styr. Fikk en mal hos jordmor, det kan sikkert du få også, men her er malen jeg gikk etter: 1.Kort "livshistorie" : tidligere fødsler og svangerskapet ditt 2. Hva er det vitkig at jordmor vet om meg slik at hun kan hjelpe meg på en best mulig måte? 3. Hvordan reagerer jeg når jeg er redd? 4. Hva trenger jeg fra jordmor når jeg er redd? 5. Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være? 6. Hva tenker jeg om amming og tiden etter fødselen? lykke til! jeg synes det var godt å ha det gjort, og prøvde å gjøre det litt enkelt og rett frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå