Gå til innhold

Overta medisin fra andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva føler dere vedr dette?

Nå tenker jeg på medisin vedr dette med å bli gravid....

Jeg har selv overtatt medisin, og har egentlig ikke skrupler med å gjøre det. Ja noe kan skje, men det kan det om du går over gata....

Jeg har en samboer som er HELT imot dette, og han hadde blitt MEGET sinna om han hadde vist hva jeg gjør...

Men hva gjør man når man virkelig har lyst på barn ?? Har ingen barn noen av oss, så vi prøver virkelig. Og jeg er noen år over 40 nå...

Lurer på hva dere mener om dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne nok kanskje ha funnet på å gjøre det samme som deg, men ærlig talt vet jeg heller ikke om jeg hadde turt. Man leser så mye om bivirkninger osv. og det er jo ikke verdt å dø ev. få alvorlige helseplager fordi man medisinerer seg selv.

Er det Pergo du tenker på, er jo kanskje ikke det "så farlig", men jeg hadde nok også som deg holdt klokelig munn ovenfor sambo om hvordan jeg hadde fått tak i dem....men om det skulle skje deg noe å du måtte på sykehus, kunne du jo ikke holdt munn...! Får du ikke disse medisinene via legen din da?? Bytt ev. gyn eller fastlege!!!

Ønsker dere masse lykke til uansett, og håper spiren sitter snart :)

Skrevet

Hei. Jeg skjønner deg godt og det er veldig fristende når man først har muligheten. Hvis jeg var deg ville jeg først ha snakket med lege. Jeg har gått på hormoner, men måtte først ta blodprøver etc før jeg fikk begynne med medisiner. Det kan bli fare for overstimulering hvis man tar for mye ift hva kroppen din tåler. Får du resept og oversikt over hvor mye du skal ta. Da kan du evt bruke de medisinene du har hvis du har fått resept på akkurat det merket.

Når det gjelder pergo må man først ta ul for å sjekke om du er fri for cyster. Man må man også ta ul like før eggeløsning for å unngå flerlinger. Leste om ei her inne som fikk 6 foliker av en enkel pergokur.

Så bedre føre var.

Skrevet

Her må jeg bare korrigere litt !!!

Enig med at du bør snakke med din egen gynekolog, fastleger vet ikke alltid så mye om dette...

Har tatt Pergotime mange ganger, og har aldri tatt blodprøver i forkant. Det er heller ikke alle som tar u.l. i forkant av eggløsning. Jeg skal begynne på Pergo-kur nr 7 nå (fikk et barn etter første kur, og vil nå ha flere barn), og nå skal jeg følges opp med blodprøver og u.l.

Jeg hadde masse cyster ved de 6 første kurene (pcos). Pergo gis ofte til folk med pcos, og d betyr jo at de fleste HAR cyster!!

Man unngår da heller ikke flerlinger ved hjelp av u.l.!!

Poenget med Pergo er jo å stimulere til eggløsning; dvs at d er veldig stor tjangs for at maaaaange egg løsner. Dette står i bruksanvisningen, og mennesker som tar fertilitetsfremmende midler må da oxo delvis forvente flerlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...