Gå til innhold

Hvordan foregikk tilvenningsdagene i barnehagen til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første - andre og tredje dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første dag, komme rett før kjernetid, delta i aktivitet, dra hjem (jeg var tilstede hele dagen)

Andre dag, komme rett før kjernetid, delta i aktivitet, spise lunsj (med meg tilstede)

Tredje dag, komme rett før kjernetid, delta i aktivitet, spise lunsj, sove i barnehagen. (jeg dro hjem en tur og hentet henne når hun våknet.)

Fjerde dag; omgangssyke, borte i en uke og ny runde med tilvenning:p Hehe...

Skrevet

Noen barn som har sovet i barnehagen allerede 2. dag på tilvenning eller er ikke det anbefalt?

Skrevet

Dag 1. Mamma og barn kom 08.00 og dro 10.00 Lekte med de andre. Mamman satt mest på personalrommet og drakk kaffe.

Dag 2. Mamma og barn kom og 09.00 og dro 10.30. Mamma satt hele tiden på personalrommet og drakk kaffe-

Dag 3. Mamma og barn kommer 09.00 Mamma sier hadet og går. Kommer og henter barn kl 13.00

Hun sov ikke der før det hadde gått noen dager.

Skrevet

Dag 1: Vi kom like etter frokost og lekte inne sammen med en gruppe barn. Jeg og ped leder snakket sammen.

Dag 2: Kom til samme tid, men jeg dro en tur på butikken etc etter en times tid. Hentet henne til lunsj kl 11.

Dag 3: Kom klokka 10 og jeg var der i 15minutter før jeg dro. Hun fikk prøve å sove middag i vogna si. Sovnet ikke, men det var mest fordi vi hadde sovet litt utpå den dagen.. Hvilte gjorde hun iallefall..

Dag 4: Sa jeg bare hadet og dro, hun var der fra 09.00 til 14.00. Sov uten problemer.

Hun løper nå rett inn og har såvidt tid til å si hadet når jeg drar. Blir veldig glad når jeg kommer og henter, men vil helst at jeg skal leke enn å bli med hjem :) Hun begynte 02.02, så dette er ennå veldig ferskt for oss. Har ikke grått en eneste gang *bank i bordet for at det ikke blir ettereaksjon*

Skrevet

Dag 1: Var der fra 10-12. Jeg var sammen med henne hele tiden

Dag 2: Var der fra 9-14. Var mest sammen, men vi tok oss en tur i butikken mens hun var igjen alene. Hun ble lagt og sov i vogna si mens vi var borte

Dag 3: Var der fra kl. 9-14.30. Stort sett hele dagen alene. Sov i vogna si

Skrevet

Vi gjør det sånn:

1.dag: barnet kommer før kjernetid og er med på akiviteten. Spiser med oss hvis barnet synes det er greit, og deretter drar de hjem. Forelderen er med hele tiden.

2.dag: Barnet kommer samme tid som dagen før. Er med på aktivitet. Alt etter hvordan barnet tilpasser seg, oppmuntrer vi mor/far til å trekke seg litt mer unna. Barnet spiser med oss, og sover der dersom det går greit. Hjem med en gang etter soving, og vi ser helst at mor/far er tilstede når barnet våkner.

3. dag: Barnet kommer samme tid som de andre dagene. mor/far går etter relativt kort tid. Barnet er der et par timer, litt avhengig av hvordan det tilpasser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...