lovelyme Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 hei. er 7+2 idag og føler meg ganske gravid. Uvel og ømme bryster, innimellom murringer i underlivet/magen og generelt trøtt og slapp.. har sikkert tatt 10-15 positive clear blue tester (både digitale og vanlige) fra 2 dager før ikm til for et par dager siden. Alle har vært positive uten tvil.. men likevel går jeg rundt å er litt redd for at jeg bare skal innbille meg det fordi jeg ønsker det så mye.. men det går vel ikke ann? går så mange tanker rundt i hodet på meg.. men sånn er det kansje å være gravid første gang? behov for oppmuntrende ord:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hehe, jeg kjenner meg veldig igjen:) Bare at jeg ikke tok så mange tester da! Jeg og var kvalm som et uvær, og hadde de fleste symptomer, men magen var flat, og jeg kjente jo ingenting der inne. Husker da jeg drog på priv UL i uke 11 så var jeg livredd for at det ikke skulle være noen inni der. Jeg var ikke redd for å miste eller noe sånnt, bare redd for at de ikke skulle finne noen. Men der inne låg en liten sak og sprellet med både hender og føtter:) At det skal vokse noen inni oss er jo et fantastisk mirakel, så det er kanskje ikke så rart at det er vanskelig å forstå!
*Baby#3* Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Jeg venter 3.barn, men kjenner litt til følelsen. Nå i begynnelsen virker det helt merkelig at jeg er gravid, men når man kan kjenne liv og magen kommer, blir det mer virkelig. Jeg tror ikke det går an å innbille seg at man er gravid og få positiv test.
lovelyme Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2009 hehe.. ja ikke sant.. uff føler meg så tullete.. vet dere noe om hvor tidlig man kan få ul og hva slags begrunnelse man må ha for å få det? tenkte kansje jeg skulle prøve å få time hos legen i når jeg er i uke 10..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Avhengig av hvor du bor så koster det bare rundt 500 for privat ultralyd. Jeg tok UL fordi vi ville fortelle familien at vi var gravide med et ultralydbilde. Men om du vurderer å ta tidlig UL på eget initiativ ville jeg venta til nærmere uke 12, da er alle organene ferdig utviklet.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg også! Har mange symptomer, men har mye vondt i magen og det stresser meg litt ... Men er visst vanlig iom at livmora utvider seg? Bestilte legetime idag, fikk ikke før 16.mars, jeg skulle bare ringe hvis jeg merket noe uvanlig før det. Tenk hvis jeg ikke er gravid da? Har bare tatt en test, men det var veeldig positiv, så kan vel ikke være tull da? Ikke har jeg hatt noe blødninger heller. Syns igrunn det er rart at man ikke får legetime før 10.uke sålenge alt er normalt, hvertfal som førstegangsfødende, har jo gjerne litt man lurer på da, er det dumt å ringe legen ogspørre om tidligere time på dette grunnlaget? Når skal, eller var dere til første kontroll hos legen?
MW** Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 har faktisk aldri hørt om noen med falsk positiv test ) hvertfall ikke noen som har klart å tenke frem et kryss på testen ;o) Du har jo også ganske greit med symtomer- men skjønner godt følelsen. Var på tidlig UL (uke11/12)forrige uke og blir jo nesten forfjamset over at det er en liten baby inni der. Enda dette er mitt andre barn- er det en veldig uvirkelig følelse- den tror jeg varer nesten frem til man kjenner daglige bevegelser...og man skjønner det kanskej ikke fult ut før ungen faktisk er der.. med første mann hadde vi tett oppfølging med UL (pga tidligere erfaringer med SA)- og det var nesten så hjernen min trodde babyen bodde i skjermen hos legen...selv om jeg selvsagt viste at han var i magen min. Og rett etter at han var født syntes jeg hvertafll at det var uvrikelig at dette bitte lille ferdige mennesket hadde kommet ut av meg.... (det er en underlig ting-livets mirakel )
lovelyme Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 nei det er nok usannsynlig at man klarer å trylle frem over 10 posiive tester.. hehe.. gleder meg til å få vært hos legen, kansje jeg klarer å roe meg litt etter det.. får på en måte en endelig bekreftelse hos legen.. føles ut som de ukene går så sakte.. men er vel ikke bare jeg som føler det sånn..
MW** Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 tror det er mange som ahr det som deg - at det ikke søles virkelig før en har vært hos legen...hjemmetest kan liksom ikke være offisielt. Men tror de testene legen bruker stort sett er de samme som hjemme testene )
lene86k Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Eg forstår utrolig godt hva du mener:) Eg har nå tatt 4 hjemmetester av forskjellige typer iløpet av helgen som alle har vert tydelig positive men har har IKM i morgen og eg driver å innbiller meg at TR kommer i morgen:) Får det liksom ikke helt inn at eg er gravid:) Eg har mens murringer, stikkninger i magen, er kvalm, spiser nesten alt eg kommer over og har ømme pupper. Pluss at humøret mitt er helt på vilspor, men eg klarer ikke å bli lykkelig, er på en måte litt likgyldig og tror ikke helt på det:) Kjekt å se at det ikke bare er meg:)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Er akkurat sånn jeg har følt det og.. Positiv hjemmetest + tok blodprøve (hcg) samme dag. Likevel, da jeg satt hos fastlegen 1,5 uke senere, så var jeg redd testen skulle være negativ.. og lurte litt på om jeg har drømt alt. Masse murringer og stikk i magen, dritvonde pupper og megatrøtt. Uvel av og til. Og det er det.. Skal ta en ul rundt uke 8-10, men det er jo leeenge til. Er kanskje da det blir virkelig? Når jeg ser hjertet slå? Er 6+1 idag. :-)
lovelyme Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2009 tror man kan høre hjertelyd i uke 6 eller 7 allerede.. ja det er kansje det? murringene mine har avtatt endel, hadde det masse de første ukene.. nå er det bare innimellom.. legen sa det var helt normalt med murringer, og at det hadde noe med utvidelse av livmor eller noe sånt.. men likevel så bekymrer murringene meg (både når de er der og ikek er der) ehe.. ikke lett å tilfredsstille.. har også litt utflod, men det var også helt normalt.. tror hver gang jeg kjenner utflod at det har skjedd noe.. så da forter jeg meg på toalettet, men hver gang så er det bare utflod.. slitsomt med så mange symptomer, men samtidig godt at de er der, det betyr jo bare at kroppen jobber.. men så blir jeg jo også bekymra når symptomene ikke er der, selvom det bare er korte perioder i løpet av en dag... mange tanker.. var hos legen når jeg var 5+2, men hun tok ingen prøver.. bare pratet.. ble litt skuffa, hadde håpet håp en test av et slag.. men var litt nervøs før jeg dro dit så glemte mye av det jeg skulle si.. neste gang som da høyst sannsynlig blir 1 kontroll hos legen skal jeg ha med samboeren, blir vel lettere da..
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 hehe.. jeg også flyr på do og sjekker med jevne mellomrom ja.. Hadde forresten skrevet ned et par spm på en liten lapp jeg, før jeg dro til legen. Så da fikk jeg spurt om det jeg lurte på med en gang. Og det var lurt, for jeg skulle begynne med tilskudd av kalsium og omega 3 (i tillegg til folsyre som jeg har brukt leeenge) med en gang. (litt lite melkeprodukter og spiser ikke fisk; derfor tilskudd). Ble også tatt blodprøve for toxoplasmose med en gang. Det er også litt greit i og med at jeg er i kontakt med husets gamle mons hele tiden. Ultralyden i uke 8-10 får jeg på jobben min.. Den er ikke noe jeg er henvist til. Veldig glad for tilbudet da, men syns det er sååå lenge til.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå